Heeft iemand ooit eens eerder meegemaakt dat er een luchtlaagje zat tussen een tand en de aangebrachte porseleinen facing? (Facings aangebracht eind december op 4 bovenste snijtanden, nog steeds problemen met tandgevoeligheid, ondertussen ontdekt dat er lucht zit tussen de tand en de facing, dat de facing dus niet goed plakt)...
Heeft iemand ook weet van de oorzaak van dit probleem? Zou een allergie op het cement bijvoorbeeld aan de oorsprong kunnen liggen? Waar moet ik op letten als deze facings verwijderd worden? Als er nieuwe geplaatst worden? Graag een tweede advies...
Groeten en alvast bedankt,
Hilde
Heeft iemand ook weet van de oorzaak van dit probleem? Zou een allergie op het cement bijvoorbeeld aan de oorsprong kunnen liggen? Waar moet ik op letten als deze facings verwijderd worden? Als er nieuwe geplaatst worden? Graag een tweede advies...
Groeten en alvast bedankt,
Hilde
Maar wie heeft het ontdekt? en HOE??
Vandaag naar een derde tandarts geweest, die me vroeg: 'Voel jij die facings soms bewegen?' Was ik even blij met die vraag. Ik dacht namelijk dat ik gek geworden was en durfde het zelf niet meer te zeggen... De tandgevoeligheid is ook zeer extreem, te extreem om alleen maar tanderosie als oorzaak te stellen.
Blijkbaar komt het niet zo vaak voor?
Hilde
Ik heb vooral het gevoel dat je als patiënt moet volhouden (en je niet zomaar moet laten afschepen met een fabeltje...) als je ergens ongerust over bent. En inderdaad, soms moet je zelf naar een andere tandarts stappen en hopen dat die raad weet. Ik vraag me af hoe de dingen aflopen als je bij de pakken blijft zitten? En wat met mensen die wat minder mondig zijn? De eerste tandarts wou mijn tanden meteen ontzenuwen. Daarom vooral wou ik op zoek naar een tweede en derde advies. De tweede en vooral de derde zijn daar zeer resoluut over: Niet doen! (Tenzij je een ontsteking hebt.) Weet je dat enkel de derde tandarts een foto heeft genomen? Mijn eerste tandenröntgenfoto dus, hoewel ik al een maand klachten heb...
Dat een tandarts fouten maakt, daar kan ik héél goed inkomen. Ik maak ook weleens fouten in mijn werk. Maar dat een tandarts niet op zoek gaat naar een oplossing (eventueel bij een collega-tandarts), dat maakt mij boos. Ik hoor niets meer van mijn eerste tandarts, ook geen reactie op de mails die ik haar (vriendelijk) bezorg over het vervolg. Jammer toch hé?