Ik ben er ook 1 van het bekende verhaal: ontzettend bang voor de tandarts, altijd al geweest, als kind door overgevoeligheid van het mondgebied, later voor de pijn van de behandeling van de combi niet al te beste tanden en niet goed genoeg verzorgd. Ik ben enkele jaren terug naar de tandarts geweest en heb toen alles laten repareren. Met heel veel pijn en moeite. De enalaatste behandeling was een ramp. Een wortelkanaalbehandeling van een kies die uitliep op veel pijn en een tandarts die de week erna blijkbaar op vakantie was (had ie wel even mogenzeggen!). Met lood in de schoenen in mijn studiestad een tandarts gezocht en daar naartoe om te vragen wat er moest gebeuren. Maar 1 optie: trekken. Om van de pijn af te zijn maar laten doen en meteen de kies ernaast die ik eigenlijk in december zou laten trekken (maand later) omdat ik dacht: dan maar 1 keer veel pijn. Hij eerst moeilijk doen dat ie geen inkomsten van mijn tandarts weg wilde halen. Waar gaat het dan om: een klant goed helpen of een klant 2 keer laten creperen ivm inkomsten? Heb hem dus toch gezegd ze allebei te trekken. En spijt achteraf! Hij kwam echt aan met zo'n ouderwetse tang en was niet echt zachtzinnig... (had ik toen maar geweten van die kliniek in Kerkrade, die was nl. niet ver van mijn studiestad...) Daarna hoefde ik dus niet meer naar mijn eigen tandarts voor die kies, en die heb ik dan ook afgebeld. Reactie: kom wel over een half jaar terug. Na zo'n 6 maand brak er een stuk van een kies af, dus ik weer met lood in de schoenen bellen: ja hoor, tandarts weer op vakantie... en daarna durfde ik niet meer. Nu is het van kwaad tot erger gegaan en durf ik niet meer naar mijn oude tandarts (sta er waarschijnlijk niet eens meer in het systeem). Ik heb hem toch geprobeerd met zweet in de handen en al trillend te bellen, 4 keer in de afgelopen week en kreeg steeds een bandje, we zijn er niet, bel dan en dan... Dat hielp natuurlijk niet echt. Dus ik ben verder gaan zoeken en heb een angsttandarts hier in de buurt gevonden, die blijkbaar ook met Narcose werkt en nieuwe klanten aanneemt (Kerkrade en Alphen ad Rijn zijn erg ver weg). Ik heb net een bericht achtergelaten of ze me wat info kunnen geven. Er moet nu toch echt wat gebeuren en ik hoop dat ik nu een tandarts tref die wel met angstige patiënten om kan gaan..
Je bent geweldig!
:smt006 Monique
Heb gelukkig nog nerens last van na vandaag, gewoon normaal gegeten en gedronken nadat de verdoving uitgewerkt was.
Het was wel grappig, na het eten had ik het met mijn moeder (die ik onlangs ook maar ingelicht heb, had het nog geheim gehouden thuis) over het onderwerp TA en angst gehad (heeft zij ook, net als mijn pa, dus het komt niet van een vreemde). En wat blijkt: mijn pa had met zijn 24e al een kunstgebit boven (en moet nu eigenlijk onder ook, maar volgens mij durft hij ook niet...). Mijn ma had een volledig kunstgebit boven op haar 43e en op haar 54e ook onder (tja, veel medicatie schijnt slecht te zijn). Mijn broer schijn al enkele kronen te hebben. Oftewel: we hebben in ons gezin echt goede tanden. Maar het is wel fijn om te horen (ondanks dat het vervelend is voor hen) dat de rest ook met gebitsproblemen en tandartsangst zit. Best wel ironisch dat ik daar nu pas achter kom. Het had me misshcien wel eerder oover de drempel geholpen als ik er meer over gepraat had. Nu ja, ik blijf gewoon aftellen. Nog 1 kies en dan een gedeeltelijke prothese. Dat moet ik aan kunnen :D
Groetjes bange mus :smt006
Maar nu ga ik mee eerst druk maken over alle spulletjes die er nog moeten komen en dan dit weekend al verhuizen (heb de sleutel gisteren al gekregen, gaat echt supersnel!!)
Ik ken het gevoel, want ik zit ook midden in een verhuizing, alleen
gaat de mijne wat minder snel: ik heb de sleute al sinds juni :oops:
Niet vergeten om je verhuizing aan de TA door te geven ;-)
Intussen ben ik ook nog druk met de verhuizing bezig (alles gebeurt altijd tegelijk :lol: ) en ik heb daardoor dus vanmorgen/vanmiddag goed wat afleiding. Het begint er nu al een beetje op te lijken daar. De eerste meubels staan in elkaar. Vanmiddag maar eens de badkamer en toilet goed schoonmaken, net als de delen van de keuken die nog niet gedaan zijn. En natuurlijk mijn adreswijziging doorgeven aan de TA :D Dat wordt straks een aardig eindje rijden naar de TA. Nou ja, ik ga niet wisselen nu ik net weer durf te gaan. Dan combineer ik het wel met een bezoekje aan mijn ouders of de winkels in die stad :D
groetjes bange mus :smt006
Intussen zit ik nu in mijn nieuwe huisje en heb daar ook internet (vandaar dat ik er zo lang niet ben geweest). Zal dus weer wat regelmatiger kijken hier.
Liefs Cateye.
groetjes bange mus :smt006
groetjes bange mus
Groetjes een zenuwachtige bange mus :(
Succes in ieder geval.
Dapper hoor, dat je gelijk een afspraak hebt gemaakt!
Eerst huisarts, dan tandarts... joepie! Ach, ben je hopenlijk daarna weer voor een hele tijd van beiden af!
Sterkte (zowel bij je huisarts als bij je tandarts!)
:smt006
Bij de huisarts is ook alles voorspoedig verlopen :D Ik kan er dus weer een tijdje tegen.
Ben heel erg blij voor je dat je nu al zo'n eind bent gekomen :D Happen is inderdaad niet prettig, maar met een goede controle over je neusademhaling kom je een heel eind!
Ga lekker wat leuks voor jezelf kopen dat zal je goed doen! Je hebt het verdiend hoor! :smt038
Ben best trots op mezelf dat ik dit allemaal gedaan heb en ik heb mezelf daarom een droomvakantie beloofd.... Schotland, here I come!
Voor alle anderen op dit forum: bedankt voor jullie steun, heel veel succes met het zetten van de moeilijke stappen naar de TA en ik hoop dat er wat mensen zijn die wat aan mijn verhaal hebben gehad en er een beetje moed uit hebben kunnen halen.
Groejtes bange mus :smt006
Re: Ook ik heb de eerste stap gezet...
Lang geleden dat ik hier gekeken heb. Het gaat allemaal prima nu en ik ben ook blij dat ik al enkele maanden niet in de TA-stoel heb gelegen. Ik ben door mijn (gedeeltelijke) prothese een stuk zelfverzekerder geworden, ik durf weer gewoon te lachen en heb me inmiddels ook weer aan een relatie gewaagd :smt055 :smt026
Ik wil iedereen die net als ik met de bibbers in de TA-stoel gaat liggen heel veel succes wensen en iedereen die me gesteund heeft bij het zetten van mijn stappen naar de TA heel erg bedanken!
Re: Ook ik heb de eerste stap gezet...
Paginering