mijn tandarts zei vriendelijk neem je kinderen gewoon maar even mee naar je eigen controle, dan kunnen ze vast een beetje wennen. Dat leek mij een goed idee en dus heb ik dat gedaan.
Mijn zoontje is met mij even op de stoel op en neer geweest en heeft z'n mond even opengedaan voor de tandarts.
Een paar dagen later krijg ik een rekening voor een volledige controle van mijn zoontje van 3 jaar.
Ik vind dat erg overdreven en eigenlijk ook onterecht.
Ik heb gebeld omdat ik in de veronderstelling was dat er een foutje gemaakt was. Ik had namelijk geen rekening ontvangen en dacht dus dat hij voor mij bedoeld was.
Toen ik belde werd mij door de assistente verteld dat de rekening wel degelijk voor mijn zoontje was. Ik vertelde dat ik verbaasd was, waarop de tandarts mij boos vroeg of ik het geen controle vond. Ik wilde zeggen dat daar alleen verbaasd over was, ook omdat mijn zoon niet eens een afspraak had.
Ik kreeg echter de kans niet. Hij vroeg nog een keer of ik het geen controle vond en toen ik zei dat het daar wel een beetje op neer kwam zei hij: nou dan weet ik dat. En toen gooide hij de hoorn erop.
Ik ben er al twee dagen naar van. Ik moet over twee weken nog bij hem voor het herstellen van een vulling. Wat moet ik doen???
Ik was vooral verbaasd over het feit dat hij joviaal zegt ach neem de kids toch lekker mee, kunnen ze vast een beetje wennen. Vervolgens schrijft hij een rekening. Kan mij voorstellen dat hij het wel leuk vindt als je de kids meeneemt. In plaats van 1 x consult kan hij zo 3x consult rekenen.
eigenlijk ben ik dus blij dat mijn dochter haar mond stijf dicht heeft gehouden (haha).
Maar serieus: wat zijn de richtlijnen en wat moet ik doen?
Mijn zoontje is met mij even op de stoel op en neer geweest en heeft z'n mond even opengedaan voor de tandarts.
Een paar dagen later krijg ik een rekening voor een volledige controle van mijn zoontje van 3 jaar.
Ik vind dat erg overdreven en eigenlijk ook onterecht.
Ik heb gebeld omdat ik in de veronderstelling was dat er een foutje gemaakt was. Ik had namelijk geen rekening ontvangen en dacht dus dat hij voor mij bedoeld was.
Toen ik belde werd mij door de assistente verteld dat de rekening wel degelijk voor mijn zoontje was. Ik vertelde dat ik verbaasd was, waarop de tandarts mij boos vroeg of ik het geen controle vond. Ik wilde zeggen dat daar alleen verbaasd over was, ook omdat mijn zoon niet eens een afspraak had.
Ik kreeg echter de kans niet. Hij vroeg nog een keer of ik het geen controle vond en toen ik zei dat het daar wel een beetje op neer kwam zei hij: nou dan weet ik dat. En toen gooide hij de hoorn erop.
Ik ben er al twee dagen naar van. Ik moet over twee weken nog bij hem voor het herstellen van een vulling. Wat moet ik doen???
Ik was vooral verbaasd over het feit dat hij joviaal zegt ach neem de kids toch lekker mee, kunnen ze vast een beetje wennen. Vervolgens schrijft hij een rekening. Kan mij voorstellen dat hij het wel leuk vindt als je de kids meeneemt. In plaats van 1 x consult kan hij zo 3x consult rekenen.
eigenlijk ben ik dus blij dat mijn dochter haar mond stijf dicht heeft gehouden (haha).
Maar serieus: wat zijn de richtlijnen en wat moet ik doen?
Ja, hij nodigde je uit, en ja hij heeft in de stoel gezeten, de tandarts heeft gekeken........dus ja, het kan. Alles lijkt oke en er is geen reden tot actie. Retour halfjaartje. Echter, stel dat ie wat constateerd, en dingen gaat uitleggen enz. wat dan...........dus kan en mag een nota op volgen.
Wij doen dat vanaf 2,5 -3 jaar. Ik vind het dus geen gek verhaal.......totzover
Het vervolg, de manier van omgaan met een vraag zou mij ook verbazen. Maar wat altijd oke is, ga gewoon naar die afspraak toe, laat 'm de behandeling uitvoeren en wacht eventueel tot ie er zelf over begint. I know, dat is lastig, maar als je bij binnenkomst meteen begint en het wordt een beetje bakkeleien, dan wordt elk pijntje dubbel hard ervaren en verweten naderhand.
Als er niet op wordt terug gekomen zou ik er over beginnen als ik klaar was. En dan meer in de trend van, ik dacht dat de eerste keer een soort van aftasten was en realiseerde me niet dat....en dan had ik misschien die stap later genomen of zo. Dan laat je niets aan duidelijkheid te wensen en geeft ook alternatieven aan. Ook geef je de mogelijkheid zijn mening te laten herzien.
Soft? Nee, maar er is geen mogelijkheid om te winnen als ie zich in het nauw geduwd voelt (blijkt uit hoorn erop knallen).
Was het een jonge tandarts?
Volgens mij was hij ook boos omdat de assistente hem stoorde in een behandeling. Ik heb nooit gevraagd om hem toen aan de telefoon te krijgen, maar kreeg hem wel opeens aan de telefoon. Dat overviel mij ook nogal moet ik zeggen. En toen was hij dus heel kortaf.
Bij geen reactie weet je genoeg over de interesse die hij heeft in je.
Dat vind ik ook.
Briefje is misschien best een goed idee, kan ik mij ook niet laten verleiden tot domme uitspraken waar ik spijt van krijg.
Erg veel tijd heb ik niet aangezien mijn vervolgafspraak al binnenkort is.
Moet ik daar dan niet heen gaan als ik geen bericht krijg?
Ik ga nog eens even goed nadenken en hem eventueel even bellen. Dan is het de wereld uit voor ik bij hem op de afspraak kom. Dan voel ik me misschien wat gemakkelijker.
Wie weet is hij er allang overheen en ben ik de enige die zich beroerd voelt. Ik wil best betalen, daar ging het mij absoluut niet om. Ik belde toen alleen omdat ik dacht dat de rekening per ongeluk aan mijn zoontje gericht was. Kreeg ik opeens deze shit allemaal over mij heen. ik was alleen ontzettend verbaasd. Dat is al. Als hij zegt dat dit toch echt een controle was, zal ik aangeven dat ik niet in die veronderstelling was van tevoren, maar dat ik als hij dat zegt toch zal betalen.
Als ik met hem gepraat heb en hem duidelijk gemaakt heb dat ik best wil betalen, dat er alleen een communicatiefout was tussen ons tweeen, moet het toch op te lossen zijn? Of ben ik nu naief?
Nee hoor, je hebt waarschijnlijk gewoon manieren geleerd (en weet ze te gebruiken).
Let wel, het blijft zo dat hij dan ook effies "sorry dat ik de haak erop gooide" zou mogen zeggen. Komt dat niet, dan issie niet te helpen.
Ik was dus eigenlijk alleen verbaasd en daarna overdonderd door zijn heftige reactie.
Bovendien vond ik een controle in nog geen 20 sec. wel erg snel. Maar goed ik heb net begrepen hier dat dat kan.
Blijft dus mijn verbazing.
hangt ervan af. Is het even aftasten, en spelenderwijs het kind een start geven bij tandartsbezoek nee... wordt er vervolgens tijd besteed (ook al was het niet ingepland) aan belangrijke vragen dan wel, ook al is het kind 2,5 jaar, en ook al heb ik aangegeven dat ze/hij maar mee moet komen.
Want dat is ook de verantwoordelijkheid van de tandarts, bij gezinsuitbreiding even in de gaten houden dat de kinderen ook gaan komen. Heb ze gezien hoor, ouders ingeschreven, nooit vermeld dat ze kinderen hebben ook, altijd alleen op controle...en ineens is er een kind van 5 met ernstige klachten.. Tja moest die op die leeftijd dan al naar de tandarts??? hoeft toch pas na het wisselen??
Ik ben toch maar gegaan met het idee te kijken wat hij zou zeggen en als hij niets zou zeggen, zou ik er zelf na de behandeling op teug komen.
Hij is er zelf op terug gekomen en begon met het aanbieden van zijn excuses voor de manier waarop hij mij behandeld had aan de telefoon (hij heeft de hoorn er op gegooid).
Ik was zo ontzettend opgelucht!! Ik vind het helemaal niet erg dat ik moet betalen voor mijn kind, maar was alleen verbaasd. Ik belde omdat ik dacht dat de rekening voor mij bedoeld was. Toen dat niet zo bleek heb ik dus gevraagd welk beleid ze hebben voor het uitschrijven van een rekening, aangezien hij mee moest komen om even te wennen aan de sfeer.
Zijn beleid was dat zodra het kind de mond zou openen is het een controle. Hij moet ergens een grens trekken. Daar kan ik in komen en als hij dat gewoon tegen mij gezegd had dorr de telefoon was er dus ook helemaal geen probleem geweest.
Nou goed, het is dus goed afgelopen en hij en ik zijn weer een ervaring rijker. Ik was alleen wel benieuwd wat hij gedaan had als ik die afpraak niet had gehad.....
ja ik keek altijd zelf.........mja. alleen u wist niet geheel waarnaar zeker?
Vond de reactie van de tandarts wel heel ongepast dus maar goed dat hij daar op terugkwam.
Groetjes!