Angst

Author:
eriko
Posted:
do, 02/01/2007 - 21:43
Hallo!
Ik ben rik, 24 jaar en als de dood voor de tandarts.
Ik ben sinds dat ik verhuist (200 km verder op) ben ik niet meer naar de tandarts geweest. De laatste keer is alweer 5 jaar geleden.
Ik weet niet goed waar mijn angst vandaan komt want mijn tandarts is een toppertje! Het is een rustige zachtaardige man die weet waar die mee bezig is. Ik heb nooit vervelende ervaringen gehad. Als er gaatjes gevuld moesten worden dan mocht ik me op elk moment van de behandeling laten verdoven (ik deed dat nooit omdat het niet echt pijn deed). Ik heb 2 kiezen laten trekken voor een beugel. Niets van gevoeld, zelfs de verdoving in mijn gehemelte heb ik niet gemerkt!

Dus ik heb echt geen idee waar die angst vandaan komt. Ik wil al een tijdje erg graag weer naar de tandarts omdat ik het belang er wel degelijk van inzie.
Om mijn voortanden maak ik me geen zorgen die zien er erg goed en mooi uit! Maar laatst is er een stukje van mijn vulling afgebroken. Dus dat wordt hoe dan ook een behandeling om alles weer te rapareren.

Ik sta op het punt om een afspraak te maken. Maar ik durf gewoon niet :o
Ik zit er aan te denken om mijn tandarts een brief te schrijven en hem te vertellen over mijn angst. Is dat een goed idee? Kunnen tandartsen dat over het algemeen waarderen?
Ik wil zo graag weer heen!! Maar die eerste stap is erg moeilijk...... Als ik maar weer ben geweest dan meld ik me ieder half jaar weer bij de tandarts voor een controle.

Door het typen van dit berichtje voel ik me al weer wat beter :smt003

Groeten Rik :smt006
inka1982

Hoi Rik!

Het komen op dit forum is vaak een eerste stap, en het er posten een hele dappere tweede! Het scheelt enorm als je leest dat je niet de enige bent.

Blijf je bij je oude tandarts of ga je op zoek naar een tandarts in Groningen? Sowieso kun je het beste bij het maken van een afspraak, hoe lastig dat ook is, meteen aangeven dat je bang bent. Een goede assistente geeft dit door aan de tandarts en zo weet hij ook waar hij zich op voor moet bereiden.

Weet iemand van je angst/problemen? Het maakt het misschien minder groot als je er met iemand over kunt praten, of als iemand met je mee wil. Ik weet in mijn geval wel dat mijn angst zo groot was dat ik er met niemand over wilde of kon praten (inclusief partner) en heb uiteindelijk zelf een afspraak gemaakt en ben toen ook gegaan (nog trots op). Dit forum heeft me toen veel geholpen en ben er nu na een paar jaar weer terug en heb nu al meer gepost dan toen lol.

In ieder geval wens ik je heel veel succes en sterkte!

Inka
*uut Grunn*
vr, 02/02/2007 - 15:53 Permalink
eriko

Hey Inka!

Bedankt voor je berichtje!!
Ik blijf bij mijn oude tandarts. Er zijn wel wat mensen die het weten van mijn angst. Maar ik doe er zelf vaak erg luchtig over. Dus ik denk niet dat ze weten hoe het echt zit.

Ik wil in ieder geval dat de tandarts weet van mijn angst voordat ik langs ga. Binnenkort gaat mijn zus naar die zelfde tandarts weer voor controle (zij gaat netjes ieder half jaar) dus ik denk dat ik dan gewoon mee ga. Dan kan ik wel even babbelen met de tandarts en weer even zien hoe het daar ook alweer is. Dan kan ik ook meteen een afspraak maken :smt003

Ik heb je trouwens ook geaccepteerd op msn, maar dat had je al wel gezien denk ik :D

Groeten!
vr, 02/02/2007 - 21:53 Permalink