Ophogen van de beet

Author:
desences
Posted:
za, 02/03/2007 - 11:16
Ik heb een probleem. Ik ben vorig jaar van tandarts veranderd. Ik had geen goed gebit.
Mijn nieuwe tandarts heeft een grote foto gemaakt van mijn gebit en zag dat ik veel gaatjes onder mijn vullingen had, ontstekingen aan mijn wortelpunten en wortelkanaalbehandelingen die niet goed gedaan waren.
Het resultaat, dat alles vullingen eruit zijn gehaald en er nieuwe voor in de plaats. Ook zijn er 3 kiezen getrokken (omdat de wortel in zeer slechte staat was!)
NU is alles op orde en gingen we kijken wat we aan die gaten kunnen doen. Er is een gebitsregistratie gedaan en daruit blijkt dat ik een te diepe bijt heb. Mijn voortanden komen geheel over mijn ondertanden heen als ik dicht bijt. Je ziet alleen tandvlees van de onderkant. Bovendien worden de gaten (die overbleven na extractie) ook gevuld met de kies uit de overstaande kaak! Met andere woorden er is dus geen plek voor een kroon/implantaat of een etsbrug.
Nu was er een oplossing: Een beugel, maar dta kan niet ivm grootte vullingen in mijn kiezen!! Ik heb vroeger wel een buitenboordbeugel gehad.
Andere optie: mijn gebit ophogen, met kronen over al mijn kiezen heel die hoger zijn kan mijn eigen kiezen. En in de gaten een etsbrug.
Maar de kosten zijn 25.000 euro, en ik ben een student (3e jaars GNK)dus dat kan ik niet betalen. De tandarts wilde wel zo snel mogelijk beginnen met de behandeling. Omdat er vee slijtage is.
Mijn enige andere optie is een kunstgebit.

Ik ben erg van dit nieuws geschrokken en ik vraag me af wat jullie ervan vinden. Ik ben namelijk pas 22 jaar!!!
robinson

Ga eens naar een orthodontist.
Om zo maar een beet te gaan verhogen??

Eerst opbeetplaat die aangepast kan worden, patient tijdje mee laten lopen.
Is de patient hier aan gewend dan mbv. noodkronen/bruggen de boel temporiseren en controleren hoe de patient hier mee omgaat.( de opbeetplaat waaraan de patient gewend is wordt als "leidraad" gebruikt.)