Ik heb ongeveer twee jaar geleden een WKB ondergaan. Mijn kies deed pijn van heet en koud.
Nu heb ik NOG STeeds last van mijn kies, maar alleen nog bij kou.
Mijn vorige tandarts verklaarde doodleuk na fotos te hebben gemaakt dat hij niets kon vinden en dat hij het niet wist. Het is namelijk onmogelijk om nog iets in die kies te voelen.
Mijn nieuwe tandarts zegt eigenlijk hetzelfde, nadat hij weer fotos heeft gemaakt en een koud watje tegen mijn 'dode' kies heeft gehouden.
Het vreemde was dat ik toen niets voelde.
Dus hij weet het ook niet. Maar als ik iets kouds eet of drinkt, en soms zelf bij koud weer, dan doet die kies toch echt pijn. Het is ook niet de kies die ernaast ligt of wat dan ook. Ik raak hem namelijk aan met mijn vinger en dan voel ik mijn kies ook echt.
Ik heb hier erg veel last van, en misschien kunt kunt u mij vertellen wat ik moet doen, waar het aan zou kunnen liggen en bij wie ik moet wezen.
Alvast heel erg bedankt.
Nu heb ik NOG STeeds last van mijn kies, maar alleen nog bij kou.
Mijn vorige tandarts verklaarde doodleuk na fotos te hebben gemaakt dat hij niets kon vinden en dat hij het niet wist. Het is namelijk onmogelijk om nog iets in die kies te voelen.
Mijn nieuwe tandarts zegt eigenlijk hetzelfde, nadat hij weer fotos heeft gemaakt en een koud watje tegen mijn 'dode' kies heeft gehouden.
Het vreemde was dat ik toen niets voelde.
Dus hij weet het ook niet. Maar als ik iets kouds eet of drinkt, en soms zelf bij koud weer, dan doet die kies toch echt pijn. Het is ook niet de kies die ernaast ligt of wat dan ook. Ik raak hem namelijk aan met mijn vinger en dan voel ik mijn kies ook echt.
Ik heb hier erg veel last van, en misschien kunt kunt u mij vertellen wat ik moet doen, waar het aan zou kunnen liggen en bij wie ik moet wezen.
Alvast heel erg bedankt.
Meestal is het een breuk of barstje in de kies, waardoor de tandvlees zenuwen geprikkeld worden. Als het tenminste echt de tand of kies ernaast niet is.
Zo'n breuklijn is te vinden met cariesdetector en een loupe. Als hij gevonden is, goed drogen en dichtplakken met composiet of cement.
Maar eerlijk: ik denk dat het goed is om te zoeken bij de buurtand. En als je niets ziet, niks doen.
Nou een 'snelle' oplossing: je hebt diverse tandpasta systemen met een vloeistof erbij die helpen tegen gevoelige tandranden. Die kun je ook drie-vier weken proberen.
Er is vorig jaar 2x WKB gedaan. Bij een van deze zelfs voor de 2e keer.
Een van de kiezen is uiterst gevoelig voor koud (nu zelfs met het koude weer buiten is het pijnlijk om met open mond te ademen) en voor heet trouwens ook. Ik gebruik al 1 jaar tandpasta voor gevoelige tanden.
Dat helpt dus niks bij deze kies.
Soms heb ik bij allebei deze kiezen tegelijk zo'n pijn dat ik een pijnstiller moet nemen. En dan gaat het weer over.
De kiezen zijn gewoon gezond, geen onsteking. Ik denk dat ik hiermee moet leven.