ik heb sinds november een volledige prothese boven en onder.
en doordat mijn volledige gebit in één keer is getrokken en er meteen een imediaat in geplaatst is, is de pasvorm slecht.
ik wil vreselijk graag eens horen of jullie ervaring hebben met het plakken, wat je gebruikt en of dat bevalt.
we hebben allemaal de keus uit pasta en poeder én ik zag een advertentie voor pads.
ik heb zelf pasta geprobeerd in twee verschillende merken, maar dat zit een half uurtje min of meer goed en dan gaat het al los zitten.
en ik zou namelijk zo vreselijk graag weer eens iets kunnen kauwen want dat kan ik door mijn loszittende gebit nu al vanaf november niet meer...... :(
dus ik hoop dat jullie je "plak-ervaringen" met me willen delen...... :wink:
en doordat mijn volledige gebit in één keer is getrokken en er meteen een imediaat in geplaatst is, is de pasvorm slecht.
ik wil vreselijk graag eens horen of jullie ervaring hebben met het plakken, wat je gebruikt en of dat bevalt.
we hebben allemaal de keus uit pasta en poeder én ik zag een advertentie voor pads.
ik heb zelf pasta geprobeerd in twee verschillende merken, maar dat zit een half uurtje min of meer goed en dan gaat het al los zitten.
en ik zou namelijk zo vreselijk graag weer eens iets kunnen kauwen want dat kan ik door mijn loszittende gebit nu al vanaf november niet meer...... :(
dus ik hoop dat jullie je "plak-ervaringen" met me willen delen...... :wink:
Ik ken het probleem... los zittende prothese's. Ook ik heb die tijd doorgemaakt toen ik nog niet mijn definitieve had en mijn nood prothese vreselijk los ging zitten. Ik heb eerst pasta gebruikt en IK vond die erg goed zitten. Alleen het eraf halen was een enorm karwei bah. Corega ofzo ik heb hem nog wel ergens maar zo uit mijn hoofd denk ik dat ik het goed geschreven heb.
Toen ging ik op vakantie met nog steeds die los wiebelende prothese en elke keer dat gesmeer met eraf halen wilde ik niet. Ik ben toen verder gaan zoeken. Kukident kleef POEDER ben ik toen gaan gebruiken. Duurde wel wat langer voor ie echt goed stevig zat naar mijn idee maar dan zat ie ook wel goed vast net als de pasta maar het eraf halen ging een stuk makkelijker.
Het erop doen ook trouwens. Met de pasta moet je de prothese goed droog maken en met de poeder mocht ie nat zijn. Was voor mij sneller dus op een camping.
Meer merken heb ik niet geprobeerd. Ik denk dat je voor jezelf uit moet vinden wat voor JOU goed werk. Gelukkig zijn het geen al te dure producten. Ik moet zeggen.... dat flesje poeder van kukident (heet nu anders geloof ik) heb ik ERG veel gebruikt.... en het is nog steeds niet leeg. Pasta ging sneller.
Succes Joke en sterkte met de juiste vinden die voor JOU werkt :D
fijn dat je je ervaringen met me wil delen.
ik ga dan denk ik toch maar die poeder proberen.
wat ik nu alleen nog niet helemaal begrijp: als je dat op je ondergebit doen en je doet je gebit in (dan moet je dat dus omdraaien anders gaat het niet) flikkert (sorry... valt :wink: ) dan niet alle poeder er weer af???
Dat lijkt me dus een vraag voor een expert.
Dan wordt de prothese weer goed passend gemaakt.
Na 3 maanden prothese had ik al een halve tube kakiplak nodig omdat de kaak zo ver geslonken was.
Terug gaan dus Joke naar degene die je geholpen heeft :D
ik heb al laten rebasen.
boventand tenminste, want de onderkant was voor mijn "draaggemak" zo verkleind dat hij brak toen de tandarts de gel eruit probeerde te halen.
dus die is naar de tandtecnieker geweest om hersteld te worden en daarna heeft de tandarts het rebasen gedaan.
daar heb ik toen weer zo'n last van gehad dat daar na 3 dagen weer een gellaag is ingezet.
de bovenkant zit nu dan ook redelijk (beetje los maar daar is goed mee te leven) maar een week na het rebasen en gellen lag de onderkant alweer "los".
mijn kaken slinken nog terwijl je ernaar kijkt zal ik maar zeggen.
vandaar dat ik op zoek ben naar een goede "plak-oplossing".
ik ga over een maandje op vakantie en wil daar eigenlijk zonder (of met zo weinig mogelijk) problemen kunnen eten......
dus eigenlijk ben ik nu op zoek naar de meest ideale oplossing tot het zover is.
er zijn afgelopen week foto's gemaakt en ik ga waarschijnlijk eind februari begin maart voor de eerste behandeling daarvoor.
hopelijk dat alles dan een beetje snel wil "helen en settelen" dan kan ik in juli of zo over op mijn klikprothese........
maar ja, tot die tijd zit ik aan deze vast (nou ja, zat het maar vast), vandaar