angstig

Author:
Fauvje
Posted:
di, 02/06/2007 - 00:27
Hoii,

Mijn moeder heeft een ontzettende fobi en weet dit best goed op mij in te praten..
Ik ben 10 jaar lang niet bij de tandarts geweest, nu ben ik 19 en vond het tijd om mijn gebit te verzorgen.
In Oktober ben ik voor het eerst gegaan toen heeft mijn tandarts alleen gekeken. Hij had me voorbereid op wat er ongeveer zou moeten gebeuren volgens hem de volgende afspraak. In november heeft hij foto's gemaakt en vervolgens een melkkies getrokken en een gaatje gevult. De spuit voel je eventje, maar als het erin zit voel je niks meer.

Er ontstond een ontsteking onder de vulling, waardoor ik alsnog een kies moest trekken.
Vorige week en die week ervoor ben ik weer geweest, nu ben ik ondertussen 5 kiezen verder, een paar gaatjes en tandsteen.

Het ergste vind ik de verdovingen, vernijdige prikjes zijn het! maar om niks te voelen van de spuitjes, knijp ik mezelf heel hard in me vingers, aangezien de mens maar op 1 plaats pijn kan hebben, ik garandeer je de spuit voel je echt niet meer dan!

Gelukkig is mijn tandarts heel rustig en meld alles wat hij gaat doen en wat de uitwerking is. Vorige week heeft hij wel heel erg moet trekken, kies zat nogal vast, dacht dat hij mijn kaak meetrok, maar het deed geen pijn.

Er zit nog een stukje kies lijkt het wel aan voorkant, kijken hoe en wat en anders die nog laten verwijderen.. mijn volgende afspraak is een halfjaarlijkse controle, ik ben door mijn renovatie heen.
Ben nu heel trots op mezelf en mijn beste vriendin heel dankbaar dat ze altijd mee gaat! :D

:smt006 Groetjes Fauve
scaredycat

Hey,

Wat een positief verhaal, gefeliciteerd!

En een leuke tip van dat in je vingers knijpen, dat wist ik niet!

Groetjes,
JAN
di, 02/06/2007 - 22:39 Permalink