De wiebelkies

Author:
Wester
Posted:
di, 02/06/2007 - 21:15
Gegroet,

ik zit al een tijdje met een klein probleempje. Mijn kies in mijn bovengebit zit niet zo vast als alle andere tanden. Als ik er met mijn duim op druk, beweegt-ie mee. Er is blijkbaar genoeg ruimte tussen de twee kiezen, want de kies erachter beweegt niet mee. Pijn doet het niet, ook niet als ik kauw.
Ik wil nu wel eens weten wat er aan de hand kan zijn met die kies.
Ik heb een jaar geleden nog slotjes gehad, toen zat er een ring om die kies heen. Verder gebruik ik tandenstokers, maar ik neem niet aan dat die ervoor zouden kunnen zorgen dat m'n kies los zou komen te zitten.
Hopelijk weten jullie het, want van verschillende websites ben ik niet veel wijzer geworden.

Wester
guegueka

Dat heb ik ook weleens gehad..Dacht toen meteen aan de vroegere losse melktandjes tijd...

Maar een paar dagen erna was het weer over.. Bij mij was het gewoon een zwelling.... Kleine ontsteking in het tandvlees??

Nu snel slape... morgenvroeg om 9 uuur een afspraak bij de tandarts :cry: ....... en geen gewone afspraak..
wo, 02/07/2007 - 00:38 Permalink
Eugene

M'n tandvlees ziet er gezond uit. Geen zwelling, en het gaat ook niet bloeden als ik er een tandenstoker gebruik...

Snel naar de tandarts gaan en een rontgenfoto laten maken. Als het paradonditis is (met als gevolg terugtrekkend kaakbot) moet je er als de kippen bij zijn. Op termijn kan het ook gevolgen hebben op je andere kiezen.
wo, 02/07/2007 - 18:48 Permalink
Eugene

Zijn er nog andere symptomen voor paradonditis?
En kan ik er misschien zelf wat aan doen?

Terugtredend tandvlees. Vaak komt deze onsteking als een dief in de nacht. Helaas is terugtredend kaakbot een onomkeerbaar proces. Als je er snel bij bent kan de boel grondig worden schoongemaakt waardoor het proces wordt stopgezet. Ik zou allereerst nagaan of bij jou hiervan sprake is.
wo, 02/07/2007 - 20:05 Permalink
Wester

Met m'n tandvlees is niets mis. Het ziet er gezond uit, en het trekt niet terug. DWZ: bij al mijn andere tanden zit het vlees even hoog, en roze van kleur.
do, 02/08/2007 - 11:06 Permalink