niet echt bang

Author:
monique30
Posted:
wo, 02/07/2007 - 17:03
Hallo

Ik heb eens een vraag

ik heb namelijk de enige volgens mij altijd
ik ben niet echt bang voor de tandarts maar als ze achterin mijn moet moeten zijn moet ii overgeven althans z'n gevoel is dat en niemand kan mij dan helpen maar mijn gebit is zo slecht geworden na de bevalling van de kids en ik heb elke dan pijn en nog eens pijn ik heb mijn verstandkiezen nu ook en kan amper eten ik zoek een oplossing wie kan mij helpen
groeten monique
mecánico para …

soms is de reden van overgevoeligheid achter in de mond fysiek, soms psychisch, dat maakt het lastig er zo wat van te zeggen. Echter, als je vooraan in de mond wel behandelingen kan laten uitvoeren, moet je kijken wat de mogelijkheden zijn in het behoud van de iezen daarachter. Mijn ervaring is dat iets minder ver achterover en lekker door de neus ademen vaak tot de eerste grote kies redleijk werkt. de kies daarachter wordt vaak een probleem, de kies daarachter de verstandskies is vrijwel voor iedereen lastig.
Je zou kunnen kijken of je die laatste kiezen pijnvrij kan houden en bij herstelwerkzaamheden steeds moet afwegen: kan het nog of wordt het lastig om qualiteit te leveren. Ergo, lap&plak, of vriendelijker gezegd: met kunst en vliegwerk, proberen te houden. Bij duidelijk verval en aanhouden klachten kies eruit halen.
Je kan dat ook direct inzetten en de tandboog met 1 kies (of twee als de verstandskies mee doet) inkorten.
Alle alternatieven zoals behandeling onder narcose leveren wel de reparatie van de kiezen op maar de daarop volgende klachten kunnen niet goed worden behandeld......dus dat moet je snel vergeten als optie.

wat ook wel eens werkt bij de wat ik altijd Peppie en Kokkie noem......beetje rustig door de neus ademen, af en toe een breakie en dan een snufje zout op de tong. Klinkt raar, maar soms werkt het ook al kan ik niet verklaren waarom. Met name bij afdrukken die lastig gingen deed ik dat wel eens.

succes
wo, 02/07/2007 - 17:20 Permalink
Chris888

beetje rustig door de neus ademen, af en toe een breakie en dan een snufje zout op de tong. Klinkt raar, maar soms werkt het ook al kan ik niet verklaren waarom.

Wat ik denk:

1) het bewust door de neus ademen is een bepaalde vorm van concentratie. Als je je concentreert sluit je je enigszins af voor prikkels, en dus ook voor de prikkel die een kokhalsreflex opwekt. Als ontspannen en concentreren op je ademhaling niet werkt en je normaal fit bent zou je ook kunnen proberen je voeten een beetje op te tillen, dat kost zo veel inspanning dat het me niet zou verbazen als je de kokhalsprikkel 'vergeet'.

2) concentreren hou je niet zo lang vol, dus een breakie is handig.

3) de zoutprikkel overstemt of verdringt de kokhalsprikkel. Het lijkt me vergelijkbaar met het trucje om door over de rug van je neus te wrijven een niesaanval af te wenden, lukt niet altijd maar vaak wel. Laatst schreef hier iemand dat ze heel hard in haar vingers kneep bij een verdoving. De pijnprikkel in de vingers overstemt in dat geval de zwakkere pijnprikkel van de naald.
wo, 02/07/2007 - 18:55 Permalink