Verdoving bij boren gaatje

Author:
Bernard
Posted:
di, 02/06/2007 - 14:11
Hallo,

Donderdag moet ik naar de tandarts voor volgens de tandarts een klein gaatje in het ondergebit. Na een aantal eerdere slechtere ervaringen zit ik te denken aan een verdoving. Verdoofd de tandarts bij een behandeling aan het ondergebit alleen dat gebit zelf door middel van een prik in het tandvlees, of verdoofd hij het ook door een prik in het gehemelte (dus twee prikken)? Deze laatste prik is mij laatst heel slecht bevallen.
dracula

Ik heb veel ervaring met gaatjes en verdovingen... helaas haha.

Bij mij verdooft hij altijd aan de binen en buitekant. De binnenkant doet meestal wel wat pijn maar das maar een paar seconden en dan gaat ie alweer werken.
do, 02/08/2007 - 20:09 Permalink
Cloedje

Ik zou zeggen: geen verdoving.
Heb gister ook twe verdovingen gekregen voor gaatje vullen en heb nu een opgezwollen onderkaak.
do, 03/08/2007 - 08:48 Permalink
Spiegeltje

Voor een element in het ondergebit hoeft niet in het gehemelte geprikt te worden. De meeste prikken zijn praktisch pijnloos, alleen een prik in het gehemelte bijft voor veel mensen wel wat gevoelig.

In het algemeen geldt dat als de tandarts ruim de tijd neemt om het verdovingsmiddel in te spuiten je er praktisch niks van voelt. En daarna kun je ontspannen de behandeling ondergaan in de zekerheid dat je er verder ook helemaal niks van zult voelen.

Mijn tandarts stelt altijd verdoving voor, tenzij behandeling van een ontzenuwde kies plaatsvindt.

In het verleden heb ik een andere tandarts gehad die bij kleine gaatjes zei dat het niet nodig was. In principe klopte dat ook. Maar psychologisch lig je met verdoving vaak prettiger in de stoel.
do, 03/08/2007 - 09:07 Permalink
Davincstyle

Ik hou wel van zo'n prikkie. Zo gepiept. Meestal in me tandvlees en dan paar seconden naaldje erin. Gewoon ontspannen, dan voel je niks.
do, 03/08/2007 - 23:16 Permalink