Ben gisteren naar de tandarts geweest en hij constateerde na aanwijzing van mij naar een verdikking boven mn kies een ontstekinkje aan de wortelpunt.Heb deze verdikking al meer dan 3 jaar dus die ontsteking zit er ook al zo lang Heb absoluut geen pijn ..De assistente liet mij de keus om dit behandelen of niet....wat moet ik doen???ik heb absoluut geen pijn en zit niet op een wkb te wachten,aangezien mij dat een vorige keer heel veel pijn heeft bezorgd...maar ja een kleine ontsteking hoort er uiteindelijk niet..wie weet raad??
De moeilijkheid met behandelen van dat soort chronische ontstekingen, is dat ze ook hardnekkig zijn. Dan heb je na een behandeling misschien nog steeds een verdikking.
Als je er last van hebt, is het een ander verhaal. Een wkb kan wel de overlast wegnemen. Antibiotica ook, maar die helpen op zich niet tegen het probleem.
Momenteel zijn we aan het wachten op een reinigingsmiddel voor wortelkanalen, waar antibioticum in zit. Dat zou al wat trefzekerder chronische ontstekingen tegen kunnen gaan. Maar de goedkeurig daarvoor ligt nog steeds bij de Europese Commissie ofzo.