Stoppen met ibuprofen??? Vraag voor tandarts....

Author:
sam25
Posted:
di, 02/20/2007 - 22:05
Hallo!

Weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar slik nu sinds een week of 3 ongeveer 2 á 3 tabletten ibuprofen 400 mg per dag i.v.m. een pijnlijke kies (WKB = gepland over 2 weekjes...)

Nu heb ik sinds gisteren af een toe een pijnlijke keel (heb ik normaalgesproken nooit, alleen als ik ziek wordt, en dat ben ik nu niet), en nu kom ik erachter dat dit een 'probleem' kan zijn bij het slikken van ibuprofen (dat de keelpijn dus kan wijzen op een probleem tgv slikken ibuprofen).

Wil één van de tandartsen hier op het forum me uitleggen wat dit betekent? Zeg me heel ajb niet dat ik moet stoppen met de ibuprofen, want dat lukt helaas niet..... (als het moet dan moet het, dat snap ik natuurlijk wel). Maar ben wel benieuwd waarom je moet opletten met het slikken van ibuprofen bij keelpijn.

Groetjes Sam
Moon

beste Sam,

Ik zou als ik jou was even contact zoeken met mijn tandarts of huisarts. Hier wordt alleen advies gegeven en je huisarts en/of tandarts kunnen daadwerkelijk iets veranderen aan je keelpijn.

Sterkte ermee!
di, 02/20/2007 - 22:24 Permalink
dj

Net effe wat andere info: als je de pijn bij zo'n grote hoeveelheid niet meer wegkrijgt kun je eens aandringen op, als het even kan, toch maar enige mate van spoedbehandeling. Er zijn enkele argumenten om daarvoor te pleiten:

- de pijn echt niet meer wegkrijgen, zoals ik zei, en tja, flink slaap inboeten/echt problemen met werken krijgen etc. Dat soort dingen.
- erop wijzen dat dit toch een flinke hoeveelheid profen is voor zolang. Waaraan die keelpijn ligt, tja, maar die profen zolang (een maand begrijp ik) mhh, het is wel lang hoor.

Dan nog: profen is meen ik te combineren met paracetamol, maar check vooral vooraf je huisarts of apotheek voor de preciese hoeveelheden.
di, 02/20/2007 - 22:42 Permalink
mecánico para …

Inderdaad, het enige advies is, bij klachten die dermate veel pijnstillers nodig hebben, de tandarts bezoeken voor het eerste gedeelte van de behandeling. OP deze manier wordt de oplossing van het ene probleem, de oorzaak van het volgende.

Overigens, het combineren van twee pijnstillers is eigenlijk alleen zinvol in de acute fase. Dan kan de maximale dagdosis paracetamol er zonder al te veel problemen bij worden genomen.
Ook hier geldt dat het iets tijdleijk moet hebben, dus een dagje of twee. Niet een onderhoudsdosis gedurende meer dan twee weken.
wo, 02/21/2007 - 08:25 Permalink