Geen stolsel in gat getrokken kies

Author:
TMF64
Posted:
vr, 02/23/2007 - 22:16
Een aantal dagen geleden heb ik last gehad van een kaakonsteking.
Bij een weekendtandarts is er toen een kies getrokken bij mijn eigen tandarts is daarna nog een verstandskies getrokken (ook nog een wkb, en een snee in mijn tandvlees om bij de ontsteking te komen).

Nu had de tandarts het steeds over een stolsel in het gat van de wond.
Ik heb vandaag voor het eerst een blik geworpen op de gaten. Tot mijn schrik meen ik te zien dat in het gat van mijn verstandskies totaal geen stolsel zit, sterker het leek net of het wit van mijn kaak kan zien. Kan dit gewoon zo blijven tot ik over 4 dagen weer naar de tandarts moet?

Ik heb antibiotica gekregen en moet 3x per dag spoelen.

Ik moet hierbij mijn complimenten maken aan de tandartsen die mij hebben geholpen. Naast een gaatje oid is dit de eerste keer dat er kiezen zijn getrokken en een wkb. Er gaan veel enge verhalen de ronde maar kan iedereen verzekeren het zijn spookverhalen.
Ik heb er totaal geen last van gehad de behandeling, hoefde zelfs geen pijnstillers oid te nemen.
Irfan

Beste TMF 64,

Ik heb zojuist bij “witte aanslag na extractie” enig uitleg gegeven over een alveolitis, welke kan ontstaan na het verlies van de bloedprop.

U geeft aan dat u antibiotica (AB) heeft gekregen en 3 keer per dag moet spoelen, ik neem aan dat het corsodylgel (chloorhexidine) betreft. Gezien u over 4 dagen een afspraak heeft en zowel AB als corsodylgel heeft denk ik dat het geen kwaad kan tot dan te wachten. Probeert u de wond enigszins schoon te houden door voorzichtig te spoelen met corsodyl.

Groet Irfan
za, 02/24/2007 - 00:35 Permalink