Help, wortelkanaalbehandeling

Author:
Denise25
Posted:
do, 02/22/2007 - 10:18
Ik ben een meisje van 25 jaar en ik ben erg bang voor de tandarts. Ik ga wel ieder halfjaar op controle, omdat ik weet dat de tandarts dan toch geen niets engs gaat doen. Wel met knikkende knieen en dagen van te voren ben ik al superzenuwachtig.

Nu moet ik a.s dinsdag voor een wortelkannalbehandeling en ik zie er vreselijk tegenop. Kan wel huilen bij het idee... Je leest ook van die enge verhalen en dan heb ik nog minder moed. Het liefst ging ik naar de narcosetandarts...maar ja, mijn omgeving staat daar niet zo achter.

Heb verder ook helemaal geen pijn, dus het liefst zou ik gewoon niks doen.
Jason

Hoi Denise,

Gewoon doen,de TA heeft natuurlijk niet voor niets voorgesteld een WKB te doen :smt002 ,ikzelf zag er ook tegenop vorige maand maar het is mij 100% meegevallen.Je moet het maar zo zien,de TA heeft het beste met je voor.

Succes dinsdag :smt006
do, 02/22/2007 - 10:23 Permalink
Jason

Je hebt helemaal gelijk, maar ben echt bang dat het heel veel pijn gaat doen :-?
Met een goede verdoving voel je niks :smt001 :smt002
do, 02/22/2007 - 14:14 Permalink
Denise25

Ik moet ook niet zoveel verhalen lezen, want ik maak mezelf alleen maar banger. Er kan gewoon zoveel fout gaan :-?

Nog meer mensen met positieve ervaringen?
vr, 02/23/2007 - 09:18 Permalink
foureyes

Toevallig wilde ik net een vraag stellen over 2 kanaalbehandelingen die ik afgelopen maandag gehad heb toen ik jouw posting zag. Ik heb er geen fluit van gevoeld. Ben meer dan 1 uur onder het mes geweest - om het zo maar even te noemen - en ik heb er echt niets van gevoeld. De tandarts heeft me natuurlijk wel verdoofd. Ook van die prikken heb ik niets gevoeld. Alleen heb ik sinds gisteren wel ineens pijn. 4 dagen later dus. Daar snap ik niet zo veel van. Maar daar heb ik het hierboven wel over.
vr, 02/23/2007 - 13:19 Permalink
Zavantha

Hoi Denise,

Je moet zeker niet de slechte verhalen lezen. De slechte berichten komen alleen hier terecht. ;)

Ik heb al drie keer een WKB ondergaan en nog nooit geen problemen mee gehad. Terwijl ik wel degelijk een probleemgebit heb.

Dus meid, komt goed!! Veel succes.
vr, 02/23/2007 - 19:43 Permalink
Denise25

Ik heb afgebeld omdat ik half in paniek was en zo bang ben. Nu heb ik alweer een beetje spijt, maar gelukkig reageerde de tandarts heel lief. Toch wil ik het wel laten doorgaan omdat ik verstandelijk wel weet dat het niet verstandig is om die ontsteking te laten zitten, dus nu heb ik afgesproken dat ik volgende week een gesprek met de tandarts heb waarin hij me gaat uitleggen wat hij gaat doen. Aan de hand daarvan mag ik dan beslissen of ik laat doen of dat ik naar een speciale angsttandarts of narcosetandarts ga.

VFoel me wel een beetje een watje nu en ik snap niet waar die angst vandaan komt.
ma, 02/26/2007 - 13:34 Permalink
karamel

Hé ! dat afbellen ken ik ook hoor ;)
en dat spijt hebben ervan ook :roll:
bij mij was het zo ik krijg erg harde tandpijn en was bang dat er een tand geboord moest worden dus dan maar afgebeld.. en uiteindelijk viel het wel hartstikke mee..
vandaag een wkb gehad die nogal tegen viel maarja..

:smt006 Lien
ma, 02/26/2007 - 16:33 Permalink
Jason

Ik heb afgebeld omdat ik half in paniek was en zo bang ben. Nu heb ik alweer een beetje spijt, maar gelukkig reageerde de tandarts heel lief. Toch wil ik het wel laten doorgaan omdat ik verstandelijk wel weet dat het niet verstandig is om die ontsteking te laten zitten, dus nu heb ik afgesproken dat ik volgende week een gesprek met de tandarts heb waarin hij me gaat uitleggen wat hij gaat doen. Aan de hand daarvan mag ik dan beslissen of ik laat doen of dat ik naar een speciale angsttandarts of narcosetandarts ga.

VFoel me wel een beetje een watje nu en ik snap niet waar die angst vandaan komt.

Jammer.Maar toch succes bij de TA :smt006
ma, 02/26/2007 - 17:35 Permalink
Denise25

Ik ben naar de tandarts geweest voor een gesprekje en ik heb een wkb gehad!!! Zonder verdoving omdat de zenuw al dood was. Heb er helemaal niks van gevoeld. Er zit nu een noodvulling in en dan moet ik over een tijdje terug komen voor een definitieve vulling, maar het ergste heb ik denk ik wel gehad. Er zit nu een soort pasta op mijn kies...?

Ben toch best een beetje trots op mezelf, dat ik het toch heb gedaan ondanks dat ik super bang was.
di, 03/06/2007 - 15:46 Permalink