Ik heb precies een jaar geleden een apex resectie gehad aan een van mijn voortanden. Doordat hij los is gaan zitten is de tand een stuk naar achteren geschoven, samen met de voortand ernaast.
Beide tanden doen regelmatig pijn. Ik kan ook nergens in bijten. De tand is ook nooit helemaal vast gegroeid. Volgens de kaakchirurg zal er altijd wat speling in de tand blijven zitten.
De tandarts zegt dat alles er goed uit ziet en heeft doorverwezen naar de orthodontist voor een beugel om de tanden weer op hun plaats te krijgen.
Ik ben 35 dus die word niet vergoed, en helaas kan ik de kosten van een beugel niet betalen.....
Zouden kronen op mijn voortanden een optie zijn? Ik ben al vaker naar de tandarts geweest voor deze klacht, maar steeds zegt hij dat alles er goed uitziet. Dat vind ik zelf dus niet omdat de tanden helemaal uit het lood staan. Maar zou daardoor kronen niet mogelijk zijn? (i.v.m botverlies/kortere wortel....)
Ik hoop dat ik alles goed uitgelegd heb :-?
Beide tanden doen regelmatig pijn. Ik kan ook nergens in bijten. De tand is ook nooit helemaal vast gegroeid. Volgens de kaakchirurg zal er altijd wat speling in de tand blijven zitten.
De tandarts zegt dat alles er goed uit ziet en heeft doorverwezen naar de orthodontist voor een beugel om de tanden weer op hun plaats te krijgen.
Ik ben 35 dus die word niet vergoed, en helaas kan ik de kosten van een beugel niet betalen.....
Zouden kronen op mijn voortanden een optie zijn? Ik ben al vaker naar de tandarts geweest voor deze klacht, maar steeds zegt hij dat alles er goed uitziet. Dat vind ik zelf dus niet omdat de tanden helemaal uit het lood staan. Maar zou daardoor kronen niet mogelijk zijn? (i.v.m botverlies/kortere wortel....)
Ik hoop dat ik alles goed uitgelegd heb :-?
Een kroon op een tand die nog regelmatig pijn doet, kan wel. Maar stel nou dat de kroon wat dikker wordt, zodat de ondertanden er meer tegenaan komen? Dat zou de pijn kunnen doen toenemen.