stekende pijn in kaak na trekken verstandskiezen.

Author:
dees87
Posted:
zo, 02/25/2007 - 14:48
ik heb eeb vraag en ik hoop dat er mensen zijn die er ervaringen mee hebben en mij dus kunnen helpen.
afgelopen maandag 19 februari zijn aan de rechterkant mijn 2 verstandskiezen verwijderd en na een aantal pijnlijke dagen doet mijn tandvlees geen pijn meer maar ik na het trekken iedere keer steken in mijn kaak.het klopt niet en ziet er mooi roze uit. maar mijn vraag is wat het wel kan zijn, de ingreep verliep niet heel soepel want de onderste kies wilde niet meewerken waardoor de kaakchirurg mijn mond open heeft moeten trekken en duwen en toen moest hij wrikken en draaien. maar hij heeft dus echt mijn mond met geweld opengetrokken want ik kon zelf niet verder. nu is mijn vraag of het misschien een ontzette kaak kan zijn en zo ja hoelang duurt dat.
ik kan alleen kleine stukjes eten en soms trekt de stekende pijn ook naar mijn oor.
weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

groetjes
deesdoos :-?
Irfan

Beste Deesdoos,

Vervelend een dergelijke verwijdering van de verstandskiezen.

Uit uw verhaal maak ik op, dat u nu wat last van stekende pijnen heeft bij eten en dat de pijn ook uitschiet naar uw oor. Het kan inderdaad zijn dat u kaakgewricht (spieren of het gewricht) een opdoffer heeft gehad. Ik zou u willen adviseren om het voorlopig even rustig aan te doen, probeer hard en taai voedsel te vermijden, even op zacht voedsel. Voor de pijnen kunt u evt. een pijnstiller innemen. Bij kaakgewrichtsklachten wordt Paracetemol als therapie geadviseerd, dus elke 3 uur één tablet, maximaal 5 per dag gedurende 4-5 dagen.

Mocht u na een week nog last ondervinden, zou ik even uw tandarts/kaakchirurg consulteren met nabezwaren na extractie.

Met vriendelijke groet,

Irfan Abas
di, 02/27/2007 - 13:43 Permalink