Los stukje na extractie verstandskies

Author:
Addy
Posted:
wo, 02/28/2007 - 20:15
Vanmorgen zijn bij mij de twee rechter verstandskiezen getrokken.
Nu ik weer wat gevoel heb, voel ik boven een los stukje. Het stukje, een plat stukje van ongeveer 3 bij 3 mm direct achter de laatste kies, zit behoorlijk los, kan het bewegen met de tong.
Ik heb geprobeert het weg te halen, maar dit is pijnlijk.

Wat kan dit zijn, een stukje tand?
Laat dit vanzelf los, gaat het vanzelf weg?
Irfan

Beste Addy,

Het zou een stukje wortel kunnen zijn, maar lijkt mij waarschijnlijker dat het een stukje bot is van de tandkas, het bot van de tandkas is erg dun aan de wangzijde en breekt vaak tijdens de extractie.

Deze irriteert en moet er ook uit. Je zou even langs de tandarts kunnen gaan, vaak is het een kwestie van een pincet pakken... Of hij gaat vanzelf los na eten e.d. Ik zou morgen even langsgaan bij de tandarts.

Groeten Irfan
wo, 02/28/2007 - 20:37 Permalink
Addy

Ik heb vanmorgen de polikliniek waar ik behandeld ben gebeld.
De assistent gaf ook aan dat het waarschijnlijk een stukje bot is.
Omdat ik het kan bewegen is de kans groot dat het vanzelf los/weg gaat zegt de assistent.

Omdat ik er geen last van heb, behalve dat het irritant is dat het er zit, zei de assistent dat ik het wel een of twee dagen aan kon kijken.
Mocht het niet weg gaan of gaan irriteren dan moest ik maar weer bellen.
do, 03/01/2007 - 08:52 Permalink
Addy

Ik was vanmiddag het stukje helemaal zat. Ik kon het zo makkelijk bewegen dat ik besloten heb het maar eens met een pincet aan te pakken.
Ik moet zeggen dat het relatief makkelijk ging.
Het bleek een stukje van ongeveer 7 x 3 mm te zijn. Het stukje wat nog in de wond zat was iets dikker waardoor het waarschijnlijk niet vanzelf ging.

Een kleine nabloeding was het gevolg, maar geen verdere pijn ofzo.

Ben wel blij dat het stukje weg is, een extra trip naar de tandarts of chirurg had ik niet veel zin aan.
do, 03/01/2007 - 14:01 Permalink
Addy

Ondertussen bijna 2 weken geleden dat bij mij de 2 rechter verstandskiezen zijn getrokken.
De problemen bij de bovenste zijn inmiddels verholen.
Verder geen problemen of pijn gehad bij de bovenste.

De onderste heb ik behoorlijk veel last van gehad.
Eind vorige week was er nog veel zwelling, en deze was ook nog zeer gevoelig.

Nu is de last minder, maar voel ik weer iets raars onder mijn tandvlees.
Er zit een hard puntje onder het tandvlees. Dit puntje is erg gevoelig, vooral tijdens het eten.
Als ik er iets tegen druk schiet de pijn door mijn hele kaak.

Kan dit zo'n stukje bot wat vanzelf wel wegtrekt (geen nut meer) zijn waar wel eens over gesproken wordt in dit forum??
di, 03/13/2007 - 14:21 Permalink