Ik heb een zacht opbeetplaatje tegen het tandenknarsen. Ik had een eerst een harde, maar dat was erg lastig en niet prettig.
Nu heb ik dus een zachtere van de tandarts gehad. Die zit beter, en ik heb er nauwelijks last van.
Enige zorg die ik erover heb is of er geen slechte stoffen in het plaatje zitten. Ik tandenknars nog steeds maar nu op het plaatje.
Het zo natuurlijk kunnen dat door het 'kauwen' op het plaatje er stoffen van in mijn mond komen.
Weet iemand wat er voor stoffen in het plaatje zitten en of die kwaad kunnen?
Het gaat hier om een zacht plaatje dat je op je ondertanden zet.
Groetjes
Metallica
Nu heb ik dus een zachtere van de tandarts gehad. Die zit beter, en ik heb er nauwelijks last van.
Enige zorg die ik erover heb is of er geen slechte stoffen in het plaatje zitten. Ik tandenknars nog steeds maar nu op het plaatje.
Het zo natuurlijk kunnen dat door het 'kauwen' op het plaatje er stoffen van in mijn mond komen.
Weet iemand wat er voor stoffen in het plaatje zitten en of die kwaad kunnen?
Het gaat hier om een zacht plaatje dat je op je ondertanden zet.
Groetjes
Metallica
Naar mijn weten worden zachte opbeetplaatjes niet meer gemaakt, omdat je hierdoor nog meer gaat knarsen. Het is even doorbijten met een normale harde splint, maar deze heeft vaak wel een therapeutisch effect, waardoor je wel minder gaat knarsen.
Welke stoffen erin zitten weet ik niet en dit kun je beter vragen aan je tandtechnicus, die opbeetplaat gemaakt heeft. Hij weet het beste welke stoffen hierin verwerkt zijn.
Succes en groet Irfan
Maar de stoffen die je uit de siliconen plaat haalt zijn niet schadelijk.
Er zitten dus geen slechte stoffen in? Of zitten die er wel in maar komen er zelden uit? Als het laatste is zou er dan misschien bij een zacht plaatje eerder schadelijk stoffen uit komen?
Het zou niet mijn eerste, tweede of derde keus zijn. maar niet om redenen van opeten van stukjes van die plaat.
een zacht plaatje, ja ook daarover, heel recent nog...