Als je een puistje op je tandvlees hebt gehad, betekent dit dan dat de zenuw al dood is en dat de behandeling dus geen pijn meer doet?
Moeten altijd alle kanalen worden schoongemaakt of alleen het kanaal waar de ontsteking zit?
Ik heb dus een fistel gehad, die helemaal is verdwenen, en er zit dus een ontsteking, maar ik heb helemaal geen pijn. Ook niet bij warm/koud. Zou de tandarts de wkb dan in 1 keer kunnen doen?
Ik hoop dat iemand deze vragen voor mij kan beantwoorden, dat zou me wel een beetje gerusstellen.
Moeten altijd alle kanalen worden schoongemaakt of alleen het kanaal waar de ontsteking zit?
Ik heb dus een fistel gehad, die helemaal is verdwenen, en er zit dus een ontsteking, maar ik heb helemaal geen pijn. Ook niet bij warm/koud. Zou de tandarts de wkb dan in 1 keer kunnen doen?
Ik hoop dat iemand deze vragen voor mij kan beantwoorden, dat zou me wel een beetje gerusstellen.
Re: Paar vraagjes over wkb
Nog ff iets. Heb dus daarstraks een wkb gehad en dat viel me 110% mee. De tandarts zei dat hij klaar is met de wkb en dat alleen de definitieve vulling er nog in moet. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik heb nu geen verdoving gehad en heb eigenlijk niks gevoeld tot het allerlaatst bij het vullen toen hij er iets instak. Voel ik van het definitieve vullen ook niks?
groet Irfan
Trouwens, zo'n tijdelijke vulling kan er toch niet zomaar uitvallen?
Zou dat trouwens weer zo lang duren?
Meestal is de vulling in 15-30 minuten klaar.
Nu heb ik aan de bovenkant trouwens een kloppend gevoel en soms een steekje. Weet niet of dat het tandvlees kan zijn, dat is helemaal rood en bloedt ook met poetsen. Mja, de halfjaarlijkse controle heb ik eind april, dus dat zien we dan wel weer.
Dus je bent weer een stapje dichterbij een eeuwig koel hoofd. Gefeliciteerd.
Is dat plekje in de buurt van de gevulde tand?
Was ik zo blij dat ik die wkb helemaal heb afgerond en dan heb ik misschien daarboven weer iets. Hopelijk is het dan een gaatje en geen ontsteking, want wkb met levende zenuwen lijkt me echt heel erg.
Als er geen gaatje zit, zit er dan ruimte tussen de kiezen? Waar dan altijd vlees tussen gaat zitten enzo?
Met wortel- en zenuwontstekingen bloedt het tandvlees eigenlijk bijna nooit.
Overigens is een wkb met of zonder zenuw inderdaad erg........ langdurig.
Mét een zenuw mag je altijd rekenen op een stevige verdoving.
Maar ik denk niet dat dit nu aan de orde is.