toch weer bang

Author:
roxanne73
Posted:
ma, 03/05/2007 - 22:40
na vele jaren niet naar de tandarts te zijn geweest, heb ik een behoorlijk slecht gebit.
Gelukkig heb ik nu een hele lieve, geduldige tandarts gevonden.
Ik heb de eerste keer dat ik bij haar was, echt gehuild. Van angst en van schaamte.
Nu ben ik 4 behandelingen verder, twee keer een wortel kanaalbehandeling, waar ik niks van gevoeld heb. Ik had vertrouwen.
Maar nu heb ik ontzettende kiespijn. Ik weet dat die kies eruit getrokken moet worden. Dat had de tandarts al verteld, maar ze wilde hiermee wachten totdat ik er aan toe ben.
maar door de pijn is de angst weer terug. Ik wil niet dat ze in mijn mond komt als het pijn doet. Ik heb de tandarts dan ook niet gebeld vandaag, ondanks dat ik dat wel tegen mijn vriend heb gezegd. ik druf gewoon niet.
maandag 12 maart moet ik er weer naartoe. Ik hoop dat de pijn dan weg is. Want nu doe ik mijn mond echt niet open. Ben dus toch weer bang.
Heeft iemand nog advies hoe ik hier mee om kan gaan?
Natas.

Ik ben net zo'n angsthaas als jij en het is een afschuwelijk idee dat als je pijn hebt er iemand aan moet komen.
Maar geloof me, juist je tandarts kan je helpen van die pijn af te komen. Na een paar prikjes verdoving voel je er niets meer van, kan de kies getrokken worden en ben je van de pijn af.

Ook ik heb zo zitten janken bij de tandarts, ook ik had gigantische pijn (uitstralend van hersenpan tot in m'n arm), ook ik zag er vreselijk tegenop. Uiteindelijk heb ik wel gebeld omdat ik niet meer kon van de pijn, ik ging tegen de muren op, m'n hele wang was al dik, etc.
Twee kiezen moesten toen getrokken worden, de verdovingsprikken waren even NIET leuk maar daarna geen pijn meer. Psychisch bleef het zwaar, maar dat was voor even...... daarna was ik van de pijn af!

Probeer dat einddoel voor ogen te zien, succes!
di, 03/06/2007 - 00:01 Permalink
roxanne73

Hi natas,

Bedankt voor je antwoord. Ik ben blij te zien hier op het forum dat ik niet de enige angsthaas ben. Gelukkig is de pijn nu wel minder. En ik heb maandag een afspraak bij de tandarts. En daar ga ik naar toe. Of het nu nog pijn doet of niet.
In ieder geval bedankt, dit help me weer een stukje verder :)
di, 03/06/2007 - 21:46 Permalink