Angst

Author:
Daniel S.
Posted:
wo, 03/07/2007 - 11:42
Goedendag

Via via op dit forum aangekomen terwijl ik op zoek ben naar een tandarts.

Ik ben al een flink aantal jaren niet meer naar mijn tandarts geweest na een incident waarbij ik in paniek raakte en hij gewoon door ging met boren, dit als jongen van een jaar of 12. Ben nu 26 jaar en mijn tanden zijn een ravage, schaam me er kapot voor maar was voor mezelf moed aan het verzamelen weer eens naar een tandarts te gaan op aandringen van mijn moeder.

Nu heb ik afgelopen zondag een klap met een knuppel gekregen in het buitenland waardoor een groot deel van mijn voortand is afgebroken in een schuine hoek en alles is nu pijnlijk en gevoelig. Vanuit mijn familie word er nu aangedrongen zo snel mogelijk maar een nieuwe tandarts te gaan maar ik word al misselijk bij de gedachte van iemand die aan mijn mond komt, of die tand eruit moet trekken... *zucht*

Ik zou graag mijn lach weer terug willen krijgen :(

Kent iemand misschien een goede angsttandarts in Utrecht? Ik heb diverse namen gevonden maar ik kan me geen beeld vormen van die personen. Iemand ervaring in deze regio?
dj

Hoi daniel,

Via de hoofdpagina van kun je ook op tandartsen zoeken he, ook op praktijken die angstige patienten behandelen. Dat helpt je misschien ook niet helemaal maar het is iets he..

Tja eigenlijk had je zondag of maandag al naar de tandarts gemoeten denk ik. Normaal gesproken kan het goed zijn dat als je belt ze je snel zullen willen zien, misschien wel direct. Dat lijkt misschien eng maar dan loop je je niet tijden druk te maken en daar is niets mis mee.

Vooral bij een grote praktijk is er een forse kans dat ze snel voor je in kunnen roosteren. Dit is de eerste die ik vond, Praktijk Oudenoord, 030-2315370. Dat is een grote groepspraktijk dus veel kans dat er iemand snel tijd heeft en dat er iemand bijzit met wie jij op kunt schieten.

Als het je een beetje lukt, gewoon bellen en heel misschien kun je vandaag nog langs! Vooral dat van die knuppel vermelden, dat kan alleen maar helpen.
wo, 03/07/2007 - 12:29 Permalink
Daniel S.

Hoi daniel,

Via de hoofdpagina van kun je ook op tandartsen zoeken he, ook op praktijken die angstige patienten behandelen. Dat helpt je misschien ook niet helemaal maar het is iets he..

Tja eigenlijk had je zondag of maandag al naar de tandarts gemoeten denk ik. Normaal gesproken kan het goed zijn dat als je belt ze je snel zullen willen zien, misschien wel direct. Dat lijkt misschien eng maar dan loop je je niet tijden druk te maken en daar is niets mis mee.

Vooral bij een grote praktijk is er een forse kans dat ze snel voor je in kunnen roosteren. Dit is de eerste die ik vond, Praktijk Oudenoord, 030-2315370. Dat is een grote groepspraktijk dus veel kans dat er iemand snel tijd heeft en dat er iemand bijzit met wie jij op kunt schieten.

Als het je een beetje lukt, gewoon bellen en heel misschien kun je vandaag nog langs! Vooral dat van die knuppel vermelden, dat kan alleen maar helpen.

Bedankt voor je reply, helaas neemt oudenoord geen mensen meer aan dus ik ben ff verder aan het bellen maar het klamme zweet breekt me uit ondertussen :-?

Hij gaat toch niet gelijk in mijn mond zitten porren he? :(
wo, 03/07/2007 - 12:56 Permalink
dj

Goed dat je gebeld hebt! De tandarts kan ook een "zij" zijn he?

Nou normaal gesproken wordt bij bij "echte angsttandartsen" eerst alleen gepraat. Bij wat jij hebt, dat trauma, ligt dat toch wat anders, daar moet denk ik echt even naar gekeken worden. Er zal vermoed zo niet direct enorm aan worden gepord maar meer gewoon met de hand gevoeld (maar pin me er niet op vast) en ook een foto worden gemaakt denk ik.

Succes ermee he en we horen graag hoe het verder gaat.
wo, 03/07/2007 - 13:05 Permalink
Daniel S.

Nou ik heb een afspraak gemaakt om kwart over 4 en ik sta te trillen, wat een ellende, ben al blij dat ik niet naar mijn oude tandarts terug moet. Deze is al meer dan 20 jaar tandarts en veel ervaring met angstige mensen, gaan eerst praten maar ben bang dat er gelijk tot actie moet worden overgegaan aangezien 3 kwart van me tand weg is geslagen :(

bedankt voor het begrip Dj
wo, 03/07/2007 - 13:18 Permalink
dj

Ey gelijk een afspraak, dat is gewoon even goed nieuws zo op een woensdagmiddag. We zijn benieuwd hoe het is gegaan straks!
wo, 03/07/2007 - 13:39 Permalink
Daniel S.

Ey gelijk een afspraak, dat is gewoon even goed nieuws zo op een woensdagmiddag. We zijn benieuwd hoe het is gegaan straks!

Nou ik ga maar eens in beweging komen, bedankt voor het gesprek alvast. heb het halve forum overgelezen en zie er al iets minder tegenop als ik het aantal goede ervaringen lees.

Daan
wo, 03/07/2007 - 15:35 Permalink
Daniel S.

Tis me toch nu toe meegevallen hoewel er eigenlijk nog niks aan is gedaan, hij heeft er een soort pasta over gesmeerd tegen de pijn aangezien alle zenuwen open lagen. Hij vroeg zelfs hoe ik in godsnaam nog niet van de pijn was omgevallen :(

Dinsdag nieuwe afspraak gemaakt om iets aan die tand te gaan doen. Oh en een date met de tandartsassistente die ik nog van vroeger kende, oud klasgenote :smt005

bedankt voor de reacties, ik houd jullie op de hoogte :)
do, 03/08/2007 - 21:43 Permalink
Daniel S.

Echt goed dat je geweest bent. Benieuwd hoe het verder gaat.

het gaat voorspoedig, me tand ziet er weer heel uit, wat tandsteen weggehaald en het is gelijk een heel ander gezicht. Zonder vedoving ook nog is.. het word nog wel wat met me :smt004

:smt005
do, 03/15/2007 - 12:19 Permalink
Daniel S.

Ok .. ze hebben een soort van restauratie met composiet gedaan dan denk ik. Wanneer moet/mag je weer?

Net klaar, alle gaatjes zijn mooi opgevuld, had een gat in een voortand dat heel mooi weggewerkt is, nu nog 4 verstandskiezen en ik zit er over te denken ze iets te laten bleken, als dat mogelijk is tenminste. :)

Weer zonder verdoving, helemaal gek :smt004
ma, 03/19/2007 - 19:18 Permalink