Pijn na vullen

Author:
Tandartsvraag
Posted:
vr, 03/09/2007 - 17:52
Beste Tandarts.nl

Ik heb een kleine 3 weken terug 2 gaatjes laten vullen, maar ik had er na 1,5 week nog last van en ben daarom teruggegaan, hij kon toen nix vinden en heeft wat weggeboord bij 1 gaatje, maar ik heb er nog steeds pijn aan, vooral met eten,kauwen warme/koude dranken.

3mei wil hij aan de andere kant mijn verstandskiezen trekken, ik hoop dat iemand wat weet, want ik durf eigenlijk niet weer heen te gaan :oops:

Alvast bedankt :smt006
lied

Ik heb eigenijk altijd zit probleem. Als er bij mij een gaatje geboord is, krijg ik vroeg of laat er een zenuwbehandeling in diezelfde kies. Van de week nog.......... :( drie weken geleden een gaatje gevuld, van de week flinke pijn en een joekel van een onsteking die amper te verdoven was.....
Dus het zou wel eens gewoon een ontsteking kunnen zijn, toch maar weer naar de tandarts? succes hoor!
za, 03/10/2007 - 10:08 Permalink
Tandartsvraag

Ik ben nog niet weer heengeweest maar ik kan nog steeds geen voedsel kauwen aan de rechterkant

ik weet nog steeds niet wat ik moet doen :roll:
do, 03/15/2007 - 16:20 Permalink
vy

Je tand bestaat uit glazuur (de buitenste laag), dentine (de middelste laag) en je pulpa (waar je zenuw inzit). Dentine bestaat uit dentinekanaaltjes waar vloeistof in loopt. Op het moment dat de tandarts de boor in je tand zet, komt de vloeistof in je dentinekanalen in beweging. De uiteinden van je dentinekanalen is 'verbonden' met zenuwuiteinden. Deze geven de beweging van vloeistof door. Je zenuwuiteinden geven het signaaltje door aan je hersenen--> pijnsensatie. Dit kan bv ook bij het eten van zoet/koud voedsel door de osmolariteitverschil. Meestal gaat dit gevoel weg na een aantal weken. Je tand heeft tenslotte toch wat (boor)trauma doorstaan.....
do, 03/15/2007 - 19:59 Permalink