Hallo allemaal, wat een geweldig forum. Zeker in de afgelopen dagen heb ik er al veel aan gehad.
Wat ik nog niet heb kunnen terugvinden;
Maandag heb ik mijn laatste verstandskies laten trekken bij de kaakchirurg. Rechtsonder. Het ging heel snel, geen hechtingen. Allereerst duurde het al ontzettend lang voordag de verdoving uitwerkte, zeker 7 uur. Normaal gaat dat een stuk sneller bij mij.
Na 2 dagen werd de pijn erger. Ik zag geen rare dingen aan de wond, geen vieze smaak, dus doorzetten. Donderdag heb ik toch maar weer gebeld naar de kaakchirurg omdat het zo verschrikkelijk veel pijn ging doen. Vanochtend kon ik dus inderdaad even langskomen. De kaakchirurg ziet niets, wond is rustig, geen tekeken van ontsteking. Als het erger zou worden kon ik vanmiddag nog terecht voor het " operatief" schoonmaken van de wond. Ik heb nieuwe pijnstillers gekregen, en die werkten boven verwachting heel goed (diclofenac 50mg aangevuld met 2 paracetemol) De pijn was dus te doen vandaag. Rond half 6 was het zelfs zo dat de pijn volledig wegzakte, nadat ik een opeens vieze smaak weggeslikt had. Ik was zooo blij!! Ik dacht dat het ergste nu voorbij was! Wat schetst mijn verbazing. Om half 10 vanavond begon het weer, in alle hevigheid!
Hoe kan dit? Wat kan dit zijn?
Ik wordt nu weer langzaam gek van de pijn en heb nog maar weer eens 2 paracetemols ingenomen..
Ik hoop op tips en trucs en verklaringen..
Groetjes,
Marsie
Wat ik nog niet heb kunnen terugvinden;
Maandag heb ik mijn laatste verstandskies laten trekken bij de kaakchirurg. Rechtsonder. Het ging heel snel, geen hechtingen. Allereerst duurde het al ontzettend lang voordag de verdoving uitwerkte, zeker 7 uur. Normaal gaat dat een stuk sneller bij mij.
Na 2 dagen werd de pijn erger. Ik zag geen rare dingen aan de wond, geen vieze smaak, dus doorzetten. Donderdag heb ik toch maar weer gebeld naar de kaakchirurg omdat het zo verschrikkelijk veel pijn ging doen. Vanochtend kon ik dus inderdaad even langskomen. De kaakchirurg ziet niets, wond is rustig, geen tekeken van ontsteking. Als het erger zou worden kon ik vanmiddag nog terecht voor het " operatief" schoonmaken van de wond. Ik heb nieuwe pijnstillers gekregen, en die werkten boven verwachting heel goed (diclofenac 50mg aangevuld met 2 paracetemol) De pijn was dus te doen vandaag. Rond half 6 was het zelfs zo dat de pijn volledig wegzakte, nadat ik een opeens vieze smaak weggeslikt had. Ik was zooo blij!! Ik dacht dat het ergste nu voorbij was! Wat schetst mijn verbazing. Om half 10 vanavond begon het weer, in alle hevigheid!
Hoe kan dit? Wat kan dit zijn?
Ik wordt nu weer langzaam gek van de pijn en heb nog maar weer eens 2 paracetemols ingenomen..
Ik hoop op tips en trucs en verklaringen..
Groetjes,
Marsie
Vervelend die pijnen...
De hevige pijn die je beschrijft, doet mij denken aan een vertraagde wondgenezing alveolitis of sequestervorming na een operatie.
Alveolitis is dat de wond niet goed geneest en sequestervorming is wanneer er een losgeraakt stukje bot in de wond zit. Dit kan gaan onsteken, omdat het lichaam niet meer als lichaamseigen, maar lichaamsvreemd ziet. Voor het laatste moet er operatief schoongemaakt worden. Voor een alveolitis moet de wond 2 keer per dag gespoeld worden met een monoject spuitje gevuld met waterstofperoxide. Alveolitis staat elders op de site uitvoerig beschreven.
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=2027&highlight=monoject
Succes verder, groet Irfan
Bedankt voor je reactie! Vannacht weer bij de apotheek van het ziekenhuis gezeten om sterkere pijnstillers te krijgen. De pijn is echt niet houdbaar. Bovendien zeggen ze in het ziekenhuis doodleuk dat een kaakchirurg hier niet voor komt. (is dat werkelijk zo??)
Ik heb nu bovenop de diclofenac en paracetamol ook Tramadol bij gekregen. Ik kan nu in ieder geval 4 uur slapen achter elkaar.
Die monojet heb ik inderdaad vrijdag gekregen en ik gebruik hem 4 x per dag met waterstofperoxide.
Nog een vraagje dan. Hoe kan de kaakchirurg zien of het om alveolitis gaat of om sequestervorming. Moet hij daarvoor zowiezo de boel openmaken? De wond ziet er namelijk echt helemaal prachtig uit..
groetjes Marcia
De chirurg komt helaas buiten werktijden als het om een acute situatie gaat, bijv. in geval van hoge koorts, fikse zwelling etc. Daarnaast kan de chirurg op dat tijdstip ook weinig anders doen dan sterkere pijnstilling voorschrijven en dat kan de dienstdoende arts ook. Maar ik snap jouw frustratie ook op zo een moment.
Succes en hoop dat de pijnstillers nu wel werken, groet Irfan
De Tramadol werkt inmiddels ook al niet meer, de pijn komt er dwars doorheen. Morgen toch maar weer even de kaakchirurg bellen..
Groetjes en bedankt!
Marcia
Maandag werd ik wakker met een heel stuk minder pijn. Ik kon het die dag af met alleen paracetemol. De nachten zijn nog erg, standaard om 3 uur moet ik er uit om een sterkere pijnstiller te nemen.
De dagen zijn nu goed uit te houden. Ik gebruik de monojet nog steeds 4 x per dag.
Nu mijn vraag; hoe lang moet ik die monoject gebruiken? Ik heb het idee nu dat ik de genezing tegenhoudt door het spuiten. Ik heb vandaag nog niet gespoten (klinkt apart allemaal, maar u begrijpt wat ik bedoel).
Ik heb nog steeds een zeer zeurderige pijn in mijn kaak, ik voel met mijn tong dat het tandvlees meer over de wond gaat zitten.
Alles ziet er nog steeds prachtig uit, geen roodheid of zwellingen.
Ik weet dat ik nog zeker een week geduld moet hebben, maar ik ben nu een beetje bang dat ik het te ver doordrijf..
Alvast bedankt!
Groetjes, Marcia
Ik herken alles in je verhaal! Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Tot de zeurderige pijn aan toe! Daar word je chagie van he??
Mijn tandarts vertelde dat ik net zo lang met het spuitje mocht spuiten tot ik van de klachten af ben. Ik doe dat nu al 4 weken. Ik moet wel zeggen dat de pijn vermindert is hoor. Maar het zeurderige is nog steeds bij mij. Soms nog even heftig. Ook ik heb daar mn vraagtekens over. Dus ik zou dat ook wel willen weten of dat wel zo gezond is voor de wondgenezing?? dat spuiten. Ik heb me nu maar beperkt tot twee keer spuiten. Morgen heb ik maar weer een afspraak bij de tandarts. Nogmaals vragen dus......
Ik heb ineens op het tandvlees onder mijn ondertanden, keurig op een rijtje, bij 3 stuks, witte plekjes zitten. Precies op de wortel.
Toen ik met die ontzettende pijn zat straalde deze uit precies tot deze 3 ondertanden.
Is dit iets waar ik me zorgen over moet maken of is dit een natuurlijke reactie??
Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.
Alvast bedankt!
marcia
Monique
Ja precies! Waar, ter hoogte van de wortels, zitten die plekjes? Zitten ze echt bij de wortelpunten of hoger en zitten ze netjes naast elkaar of onwillekeurig van elkaar?
En hoe zien de plekjes eruit? Zijn de plekjes dik? Zit er een rode rand omheen? Is het tandvlees echt geïrriteerd met een witte aanslag (wat dan het plekje vormt) of ziet het er anders uit?
Als het nog lukt om een foto te maken hebben we dat liever, want dat geeft ten alle tijden een duidelijker beeld van de klacht voor ons :wink: .
Succes met het fotograferen :smt003 .
Monique
De vlekes zitten onderaan de wortel. 3 vlekjes echt precies naast elkaar. Ze zijn wit, niet rood erom heen en de vlekjes op zich doen niet zeer. Ik voel ze lichtjes zitten. Niet overduidelijk, maar je voelt ze...
Het tandvlees zelf ziet er niet geirriteerd uit..
Ik hoop dat ik zo toch nog een beetje een goed beeld heb kunnen geven..
Groetjes Marcia
Het lijkt wel een raadspelletje :smt003 .
Monique
de plekjes zijn ongeveer 1mm groot, niet glazig en doen niet zeer. Koud en warm heeft geen effect. Mijn ondertanden zijn wel wat gevoelig.
Het lijkt inmiddels wel wat minder geworden te zijn, maar mijn tandvlees wordt nu wel wat roder als normaal. Ennn.. het lijkt zich terug te trekken...
Jullie zijn weer :smt003
Gut, je maakt het er niet makkelijker op Marsie :smt081 .
Ik doe nog een poging, want ik geloof dat deze vraag nog niet gesteld is: komt er troep uit (bloed en pus) als je er met een tandenborstel overheen gaat?
Monique
tromgeroffel....
Kun je niet gewoon een foto maken en die ontiegelijk croppen (uitsnijden)? Ik zou het anders echt niet weten.
Ahhhhh........., nog een vraagje en waarschijnlijk heeft het er niets mee te maken, maar heb je wel eens last van herpes (koortslippen)?
Monique
Nog nooit een koortslip gehad..
het wordt er echt niet makkelijker op he :D
Ik heb het al eerder over aften gehad en je zei dat die pijn moesten doen. Deze pijn ontbrak. Heb je überhaupt wel eens last van aften gehad?
Monique
Maar ik begrijp dat het niet heel makkelijk is, zullen we het spelletje maar opgeven? Ik hou het in de gaten en als het veel erger wordt geef ik weer een brul..
Zo te horen zal het ook niet heel ernstig kunnen zijn. Ik was er alleen heel erg bang voor met de afgelopen weken in gedachten..
Mag ik jullie heel heel heel hartelijk bedanken voor jullie meedenken!!!
Mochten jullie nog iets verzinnen hoor ik het trouwens graag hoor, het is niet dat ik het wil afkappen :smt002
Groetjes Marcia
Zendium tandpasta helpt overigens heel goed tegen aften (roken trouwens ook :smt003 , maar dat mag ik niemand adviseren). Je zou nog eens kunnen proberen om daar een poosje mee te poetsen.
Hou ons wel op de hoogte hè :wink: ?!
Monique
die zendium ga ik trouwens proberen, goede tip!
Geen dank en heel veel succes met de Zendium!
Monique