Ik heb een aantal "witte" vullingen.
Nou, zijn de niet echt wit, meer gelig en ze zijn nog vrij vers.
Het lijkt wel alsof ze donkerder worden, kan dat??
Soms is er ook wat kleurverschil.
In 1 vulling (nieuwe) zie ik wit spul in het midden en dan 4 gele hoekjes, alsof het doorschijnt.
Nu denk ik dat die hoekjes gewoon kies zijn en de vulling wit.
Het is dan waarschijnlijk niet zo'n grote vulling geweest en valt het verschil op. De vulling is ook wat dunner dan andere ernaast, wat holler.
Ik denk dat de reden is dat het gat minder groot was, kan dat?
Het valt me soms op, dat als je denkt aan witte vullingen, denk je aan een vulling die je niet ziet.
Nou, mooi niet!
Ik was ooit bij een andere tandarts en die ging de witte vulling polijsten, die van mij doet dat nooit. Of hoeft dat niet?
Nou, zijn de niet echt wit, meer gelig en ze zijn nog vrij vers.
Het lijkt wel alsof ze donkerder worden, kan dat??
Soms is er ook wat kleurverschil.
In 1 vulling (nieuwe) zie ik wit spul in het midden en dan 4 gele hoekjes, alsof het doorschijnt.
Nu denk ik dat die hoekjes gewoon kies zijn en de vulling wit.
Het is dan waarschijnlijk niet zo'n grote vulling geweest en valt het verschil op. De vulling is ook wat dunner dan andere ernaast, wat holler.
Ik denk dat de reden is dat het gat minder groot was, kan dat?
Het valt me soms op, dat als je denkt aan witte vullingen, denk je aan een vulling die je niet ziet.
Nou, mooi niet!
Ik was ooit bij een andere tandarts en die ging de witte vulling polijsten, die van mij doet dat nooit. Of hoeft dat niet?
Gewoon standaard vulling.
In de meeste gevallen zijn ook met composietmaterialen goede en fraaie resultaten te behalen maar dan moet er wel heel veel zorg aan besteed worden door de tandarts.
Misschien heb je nog wat aan een oude discussie over de kleur van composietvullingen.
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=9909
En hier over inlays:
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=1691
Maar als ik het goed begrijp zijn vullingen over het algemeen wat slordiger? Tenzij je met porselein of zo te werk gaat?
Denk dat de meeste tandartsen weinig tijd en zin hebben om een kunstwerk van een vulling te zitten maken, snap ik ook wel als ik het maar weet!
Ik het trouwens wel normaal dat vullingen wat donkerder worden (ondanks dat ze niet oud zijn?)
Weet jij dat, Spiegeltje
Kan de tandarts daar wat aan doen, polijsten of zo???
Voor kiezen is een beetje kleurverschil meestal niet zo erg. Als dat bij jou anders ligt zou ik er zeker de volgende keer bij de tandarts over beginnen zodat hij je op dat punt meer behandelmogelijkheden kan aanbieden. Bij in- en onlays gaat bijvoorbeeld de tandtechnieker voor je aan de slag en daar hangt een fors prijskaartje aan dus mag je als klant daar voor ook iets terug verlangen. Misschien kan hij je ook doorverwijzen naar een andere tandarts.
Volgens mij is het niet zo dat composietmaterialen snel donkerder worden. Op termijn kan wel verkleuring optreden door koffie, wijn en dergelijke. Misschien kan een polijstbeurt door tandarts of mondhygieniste inderdaad de oorspronkelijke staat weer terugbrengen. Je zou dat aan de tandarts moeten vragen, dat weet ik verder niet.
Zo kan het ook een obsessie worden, hahah.
Ik zei het eens tegen haar; nee, hoor zijn prima zo :o