volledige extractie laten doen

Author:
Witje45
Posted:
vr, 03/16/2007 - 20:52
Daar ik ontzettend bang ben voor de tandarts, is er bij mij anderhalve week alles getrokken onder narcose, ik had gehoopt daarna een fantastisch mooi gebit te hebben, met stralende lach. Alles behalve dat. Ten eerste het boven gebit wat ze in het ziekenhuis erin hadden gedaan, zag er niet uit. Het was veel te groot en te breed, de tanden waren veel te lang. Ben ontzettend geschrokken toen ik in de spiegel keek. Het ondergebit hebben ze er maar niet ingedaan omdat deze veel te groot was. Ik dacht even opnieuw happen en krijg alsnog mijn mooie gebit. Niet dus. ik moest nu maar wachten totdat de hechtingen eruit zijn. Pfff ellende want zonder tanden ga ik niet over straat, hoogstens boodschappen doen met sjaal om. Kan niks met mijn dochtertje ondernemen.
Vandaag was de grootste hechting eruit en nu blijkt dat er zelfs nog een stuk tand vast zit in het tandvlees en raakt nu erg geirriteerd. Ik kan volgende week terug voor opnieuw happen, als dat nou maar door kan gaan. Wie heeft ongeveer zoiets meegemaakt of heeft raad, buiten dat ik veel geduld moet opbrengen wat voor mij erg moeilijk is. Ik had echt gehoopt een pijnloos gebit te hebben, word er zelfs al chagerijnig van omdat ik gewoon nergens heen kan, ook al zeggen mijn kennissen van kom nou maar gewoon.
juudje

ik heb medelijden met je, wat een ellende!
echt raad heb ik niet, maar wilde je alleen laten weten, dat het uiteindelijk goed zal komen,toch?
geduld is een schone zaak, maar dat moet je ook hebben met een wel goed passend gebit, want dat gaat na een tijdje ook losser zitten en dan moet je het weer op laten vullen.
1 maart is bij mij onder narcose alles getrokken en nu kan ik al weer redelijk eten.
ik ben echter al een aantal keren naar de tandarts geweest om drukpuntjes bij te laten slijpen.
misschien helpt het om te weten, dat het er wel heel mooi uit kan komen te zien en je in te stellen op dat het toch gewoon wel een tijdje duurt, voordat je je er prettig bij voelt.
ma, 03/19/2007 - 15:09 Permalink
bange_mus

Heb je al contact gehad met je tandarts in verband met dat stuk tand dat nog vast zit? Dan weet je ook meteen waar je aan toe bent en dat neemt een stuk onzekerheid weg. Heel veel succes!
ma, 03/19/2007 - 20:25 Permalink
juudje

misschien voor jou wat laat, maar ik heb toch nog wel wat tips.
voordat mijn gebit gemaakt is, moest ik een foto van mezelf meegeven voor de tandtechnicus, die ik dus verder nooit gezien heb, zodat hij/zij een idee heeft, wat voor type ik ben, denk ik.
ik heb toen gelijk, op eigen initiatief, een foto van mijn gebit van dichtbij gemaakt en daarop ook mijn wensen kenbaar gemaakt.
wat de kleur betreft, de tandarts heeft samen met de assistente en mijn man bij het raam (daglicht) kleurstalen bij mijn eigen tanden gehouden om de kleur te bepalen.
ook stonden er in hun computer nog gegevens van vullingkleuren,bv. a2 in voortanden.
mijn kunstgebit is wel anders dan mijn eigen tanden, veel mooier natuurlijk!!,maar het benadert het heel goed!
di, 03/20/2007 - 10:20 Permalink