hoelang napijn na diepe vulling?

Author:
mhv
Posted:
wo, 02/14/2007 - 11:59
Vanmorgen is er bij mij een gaatje tussen twee kiezen gevuld. Dit gebeurde zonder verdoving maar ik vond het een erg vervelend gevoel. Volgens de tandarts was het een diep gaatje wat bij de zenuwbaan zat, vandaar. Nu heb ik sinds de behandeling constante pijn, of de zenuw steeds wordt aangeraakt, zeg maar. De tandarts wees me erop dat ik bij pijn in mijn kaak terug moet komen ivm een eventuele ontsteking.
Kan bovenstaande behandeling een onsteking veroorzaken (er zat in elk geval nog geen ontsteking)??? Ik ga over een paar dagen op vakantie en zit er een beetje mee. Wat is een normale napijn na een diepe vulling en hoe lang kan dat duren?
Newtan

Als het minder wordt, kan je het riskeren. Als het niet minder of zelfs meer wordt, zou ik teruggaan voordat de vakantie begint.
za, 02/17/2007 - 18:07 Permalink
dj

Ja..

Maar ook als het minder wordt kan napijn bij een diepe vulling wel even duren, vooral composietvullingen hebben dat. Het moet wél minder worden, anders klopt er misschien iets niet, maar veel mensen geven aan dat de pijn pas na 4 tot 6 maanden helemaal weg is.
za, 02/17/2007 - 21:19 Permalink
ginnie

hallo

bij mij is gisteren ook een kies geboord en het gaatje was heel diep nu de hele nacht niet gelapen veel pijn dikke wang, nu mijn vraag moet straks weer na de tandarts maar wat kan hij hier aan doen??? :(
di, 03/20/2007 - 12:12 Permalink