Fluor Generatie?

Author:
Anna1001
Posted:
wo, 03/21/2007 - 19:59
Ik ben vandaag bij een andere tandartsinstelling geweest, doordat eerder verteld werd dat er 4 kiezen van binnenuit aan het wegrotten waren. Ziekenhuis vertelde mij bij 2nd opinion dat er 2 kiezen waren die niet meer goed waren.
Vandaag werd er mij verteld dat idd die 2kiezen al te ver heen zijn. Ze gaan kijken wat ze kunnen redden ALLEEN zij kwam ook met het verhaal aan dat ik van de Fluor Generatie was. Tig fluor behandelingen toen ik klein was. Dit heeft er voor gezorgd dat de buitenkanten van mn kiezen behoorlijk hard zijn geworden (tussen mn kiezen niet natuurlijk) Jaar in en jaar uit altijd bij de tandarts geweest, Goh ziet er goed uit! niets aan de hand, halfjaar of jaar verder, Goh ziet er goed uit!

Dit meisje vandaag vertelde me, dat er ALLANG eerder rontgenfoto's gemaakt had moeten worden, 1keer per half jaar of jaar. Maar mijn eigen tandarts deed dit niet.

Ik heb nu, op mn 23e, 2 kiezen die hoog waarschijnlijk niet meer te redden zijn EN al de rest van mn kiezen zijn al gaatjes aan het maken tussen mn kiezen....
Naast het opknappen van mn mond :'( kan ik niet iets doen om die tandarts die nooit foto's van mijn mond heeft gemaakt op 1 of andere manier aanpakken ofzo? Ik heb echt geen idee hoe dit werkt, maar echt, ik ben verslagen....mn hele mond moet gemaakt worden en dit had allang eerder gezien kunnen worden door hem :'(

Wie weet wat?
vV

1keer per half jaar of jaar
nu ja dat is ook weer wat overdreven... Ik hoop niet dat dit aan de nieuwe generatie tandartsen geleerd wordt...

Normaal, afhankelijk van het gebit en eventuele bijzonderheden zeg maar gemiddels 1x per 2 jaar. 1x per jaar wanneer er veel twijfelpunten zijn, dan kan je het verloop goed in de gaten houden. 1x per 3 jaar wanneer er echt herhaaldelijk niets aan de hand is, dus geen twijfelpunten of veel vullingen bv.

Is mijn idee tenminste.

ik denk eerder dat het probleem is dat er hele lange tijd helemaal geen foto`s gemaakt zijn, maar die info ontbreekt helaas in je verhaal...en als dat het geval is kan je de tandarts daar wel op aanspreken lijkt mij.
Als hij lid is van de NMT of de ANT, kan je kontakt opnemen met de NMT (of de ANT) hoe dit werkt. Elke tandarts is verplicht aangesloten te zijn bij een klachtencommissie. Daarnaast (of eigenlijk als eerste..) moet je natuurlijk deze tandarts hiermee confronteren, en een klacht laten afhangen van zijn reactie. Formeel zou de tandarts de gelegenheid moeten krijgen eea recht te zetten, maar ik kan mij voorstellen dat als ie zoiets simpels als regelmatig foto`s maken niet eens doet je weinig vertrouwen hebt in ander werk...
wo, 03/21/2007 - 20:23 Permalink
MoniqueDM

1keer per half jaar of jaar
nu ja dat is ook weer wat overdreven... Ik hoop niet dat dit aan de nieuwe generatie tandartsen geleerd wordt...

Normaal, afhankelijk van het gebit en eventuele bijzonderheden zeg maar gemiddels 1x per 2 jaar. 1x per jaar wanneer er veel twijfelpunten zijn, dan kan je het verloop goed in de gaten houden. 1x per 3 jaar wanneer er echt herhaaldelijk niets aan de hand is, dus geen twijfelpunten of veel vullingen bv.

Is mijn idee tenminste.

Bij mijn tandarts ook 1 x in de 3 jaar hoor :wink: .

Monique
do, 03/22/2007 - 06:52 Permalink
Spiegeltje

Toen 6 weken geleden bij mij een kroon is geplaats heeft de tandarts - omdat het al weer twee jaar was geleden zoals hij zei - gelijk even nieuwe bitewings gemaakt en toch weer caries gevonden op een volgens hem ongebruikelijk plek. Alleen op de foto te zien. Morgen wordt die caries behandeld en er is 40 minuten voor uitgetrokken (wel erg lang :( ).

Maar mijn (nog vrij jonge) tandarts hanteert dus ook in principe die termijn van 2 jaar.
do, 03/22/2007 - 11:33 Permalink
Anna1001

idd, een hele lange periode geen foto's gemaakt van mn mond! zeker minimaal 5jaar?

Ik ga niet meer naar die tandarts terug.hij zei 4kiezen eruit, AMC en mn nieuwe tandarts groep zegt 2 en dan nog wat verbouwwerk.
Zelfs laatst bij mn zus, die zei van WAT heb jij tegen mijn zusje gezegd? dus ze vertelde het verhaal, hij zegt, dat heb ik helemaal niet gezegd, kwam met een nieuw verhaal maar het kwam dus wel op hetzelfde neer.Zucht.
Mijn vertrouwen is helemaal weg in hem. Namelijk bij mijn moeder heeft hij dingen gedaan die niet goed zijn.
Moet ik alsnog hun vragen naar de klachtenprocedure? of kan ik dat elders aankaarten?
do, 03/22/2007 - 13:45 Permalink
vV

Altijd eerst de tandarts zelf erop aanspreken, liefst schriftelijk! (voorkomt eventueel een uit de hand lopend gesprek namelijk, en u kunt in alle rust uw verhaal formuleren, zodat u niets vergeet, en niet ook gelijk de zaak helemaal op scherp zet. In deze brief kunt u uiteraard ook aangeven dat u graag geinformeerd wordt over de klachtenprocedure...)

Zonder dit heeft indienen van een klacht m.i. geen zin, is een slechte start . Hij zal wel binnen fatsoenlijke termijn ook schriftelijk moeten reageren, dit moet u ook in de brief duidelijk aangeven ( 2 weken is normaal).
do, 03/22/2007 - 14:37 Permalink