bultje op het tandvlees

Author:
TIA
Posted:
zo, 03/25/2007 - 13:51
hallo.

ik heb een bultje op het tandvlees ik heb daar geen last van.

soms gaat het bultje weg en na een tijdte komt het weer terug.

het is maar een klein bultje.
ik moet eigelijk naar de kaakciurg maar durf daar niet meer heen.
zou me eigen tandarts dit kunnen behandelen?

gr tia :roll:
TIA

maar is er geen andere oplossing.

ik heb geen vertrouwen in een kaakciurg. paar jaar geleden had ik dit aan de andere kat was toen bij de kaakciurg geweest en hij schoot uit met het mesje waar door ik 5 hechtingen had en wk rons liep met een dikke kaak.

kan iemand me helpen
zo, 03/25/2007 - 13:59 Permalink
TIA

en hoe kan het dat e er geen last van hebt en dat ie in een keer weg is en na een tijdt je weer terug komt.

de vorige keer toen ik het aan de andere kant had had ik er wel wat last van.
zo, 03/25/2007 - 14:17 Permalink
Mignon

Het gaat waarschijnlijk om een fistel. Dit is een uitvoerkanaaltje van een dieper gelegen ontsteking. Wanneer er genoeg druk is opgebouwd zoekt het ontstekingsinfiltraat een weg naar buiten toe en komt in de mondholte terecht via de fisteluitgang. Hierna kan de fistel zich weer voor enige tijd sluiten tot het moment dat er weer druk is opgebouwd in de ontstekingshaard. Al heb je er nu niet veel last van, een ontsteking is geen gezonde situatie en kan zich uitbreiden. Ik zou dus het advies van je tandarts opvolgen en een bezoek aan de kaakchirurg brengen. Succes ermee.

Gr, Mignon

Enfin, er is zo te lezen sprake van een ontsteking aan de wortelpunt. Het lastige is dat er al een kroon op de kies zit. Er zou misschien een wortelkanaalbehandeling door de kroon heen gedaan kunnen worden. Is er reeds een wortelkanaalbehandeling in deze kies gedaan? Dan zijn de behandelopties extractie, herbehandeling door de kroon heen (tandarts of endodontoloog) of apexresectie (kaakchirurg). Overleg nogmaals goed met je tandarts zou ik voorstellen.

Gr, Mignon

quote is uit het andere dubbele topic wat nu gesloten is
zo, 03/25/2007 - 16:06 Permalink