Enkele dagen geleden ben ik bij de tandarts van wacht geweest omdat ik ik met zeer intensieve tandpijn zat en ik er niet meer van kon slapen, pijstilers hielpen niet meer en dit was de enigste oplossing. De tandarts stelde vast dat ondanks er maar een klein gaatje bovenaan was en binnenin niet veel overbleef van mijn tand. Hij ontzenuwde de tand dan ook onmiddelijk en haalde er maar liefst 4 zenuwen uit. Goedgemutst wandelde ik s'avond om 11u bij hem buiten blij dat de pijn voorbij was. Dat was vrijdagavond. Blijkbaar was mijn geluk echter van korte duur. Zaterdag was geen enkel probleem en ik voelde de tand wel lichtjes maar zeker niets erg. Zondag was het echter gedaan met de pret, tegen de avond aan begon de tand terug serieus pijn te doen. Nu had ik geluk dat ik maandag terug naar mijn eigen tandarts most en bij nazicht wist hij ook niet echt waar het probleem zich zou kunnen bevinden. Hij maakte voor mij een afspraak voor volgende week maandag. Dat was dus vandaag, Nu daarnet heb ik opnieuw zeer harde tandpijn gekregen, die zelfs met meerdere pijnstillers nog het onderspit niet wilde delven maar vreemd genoeg wel met een spoeling listerine. Mijn eerste gedachte ging dan ook uit naar ontsteking maar ik zie niets aan mijn tandvlees, geen rode rand en gezwollen tandvlees, niets. Ook denk ik dat de tand goed ontzenuwt is want met een slok ijskoud water voelde ik niets aan die tand, een beetje zelfs het gevoel dat er niets meer hing op die plek. Weet er iemand wat dit kan zijn, de listerine helpt zeer goed maar van korte duur en de tand is tijdelijk gevuld dus de listerine kan er onmogelijk inlopen om daar te ontsmetten, wat kan het probleem zijn?? Ook een beetje vreemd maar de tand statt precies los en vanmorgend bloedde mijn tandvlees ondanks dat ik niets zag uitwendig. Ook nog even melden dat het de voorlaatste tand is linksboven en dat ik geregeld last van sinusittus alsook op dit moment, kan dat er iets mee te maken hebben?? Geen enkele pijnstiller helpt, wie weet er meer over dit probleem? bedankt alvast :roll:
Als het goed is, is er ook een goedje in je kies gespoten, en dat zorgt ervoor dat de ontsteking/zenuw helemaal afsterft.
Ik had de dag na de WKB stroom op die tand staan. Daarna nog weken een kloppend/bonkend gevoel en tandpijn. Daarna nog een enorme bobbel onderaan het tandvlees van die tand.
Toen de uiteindelijke vulling erin kwam, was de ontsteking ook weg en de tandpijn ook.
Volgens mij is het dus vrij normaal dat het nog een tijdje pijn doet.