Happen voor Plaatje

Author:
Quandor
Posted:
do, 03/29/2007 - 14:59
Ik ben Dinsdag bij de tandarts geweest om te happen voor een plaatje (voor 4 tanden onderin).
Ik kreeg een soort lepel met roze spul erin en moest even bijten. Toen het klaar was zei de tandarts dat ik volgende week weer moest komen om nog een keer te happen, maar dan met 2 composiet spul.
Hij zei erbijdat ik niet teveel moest eten omdat anders de kans bestond dat ik kon overgeven?
Nu mijn vragen:

Waarom moet je twee keer happen?
en waarom zei de tandarts dat ik niet teveel moest eten omdat anders de kans bestond dat ik moest overgeven? Ik vroeg of dit net zo ging als de eerste keer happen, dus met een soort van lepel. Hijzei dat het net zo ging. Maar de eerste keer happen had ik nergens last van.

Ik zie er nu wel een beetje tegenop moet ik zeggen omwat de tandarts zei.

Wie heeft er ervaring mee?

Ron
Irfan

Beste Ron,

Afdrukken maken (happen) wordt gedaan om een replica van jouw tanden en de mond op een gipsmodel te krijgen. De eerste keer moest je happen in een standaardlepel dat in je mond gedrukt werd. Omdat in de tandheelkunde zeer precies op de mm gewerkt wordt, wil de tandarts nog een betere gipsmodel van je mond krijgen. Hiervoor wordt eerst een lepel gemaakt die perfect in je mond past. Dit noemen we de individuele afdrukken. Op dit gipsmodel maakt de tandtechnicus dat een plaatje voor jou. Vandaar 2 afdrukken.

Als je de eerste geen last hebt gehad van kokhalzen, dan zul je de tweede keer er ook geen last van hebben. Dus je hoeft je nergens zorgen om te maken.

Groet Irfan
do, 03/29/2007 - 15:12 Permalink
Quandor

Ok, bedankt Irfan.
Bij de eerste heb ik totaal geen last gehad.
Dus bij de tweede keer gaat het precies hetzelfde?
Dan hoef ik me inderdaad geen zorgen te maken.
Bedankt.

Ron
di, 04/03/2007 - 23:44 Permalink