symmetrische zwelling gehemelte

Author:
AOST
Posted:
ma, 04/02/2007 - 08:32
Enkele dagen geleden merkte ik op dat mijn gehemelte anders was dan normaal. Slikken begon pijn te doen en als ik op het midden van mijn gehemelte drukte, zorgde dat voor een onprettig gevoel.
Sinds gisteren voel ik dat er een soort van zwelling op mijn gehemelte zit. Het lijk wel symmetrisch, dus in het midden van mijn gehemelte (aan twee kanten daarvan). U merkt al dat ik het niet goed uit kan leggen.
Vanmorgen stond ik op en de zwelling was nog dikker geworden. Ik bemerk nu dat mijn toch ook minder ruimte begint te krijgen en dat slikken meer en meer pijn gaat doen. Ook loop ik nu rond met een barstende hoofdpijn, die versterkt wordt als ik druk geef op de zwelling. Ik denk dus dat mijn hoofdpijn en de zwelling met elkaar van doen hebben.

Tijd om naar de dokter te gaan heb ik niet, dus wilde ik het even langs deze weg proberen. Mocht iemand het hier noodzakelijk achten (een doktersbezoek), dan zal ik natuurlijk gaan maar ik zou nu alleen even willen weten wat het precies is. Dank u.
MoniqueDM

Wat het precies is, is moeilijk te zeggen via een forum.
Ik adviseer u toch om even tijd vrij te maken om een bezoekje aan de dokter te brengen, want de zwelling is vooralsnog alleen maar toegenomen.

Monique
ma, 04/02/2007 - 09:51 Permalink
Irfan

Beste Aost,

Het is natuurlijk lastig om er zo wat van te zeggen en een foto zegt altijd meer dan duizend woorden.

-Kunt u aangeven hoe groot de zwelling is?
-Heeft de zwelling een andere kleur? (blauwpaars, donkerrood, wit?)
-Is de zwelling hard of indrukbaar?
-Slikklachten, heeft u ook koorts?
-Hoe is uw algemene gezondheid?
-Is het gebit goed onderhouden?

Gezien uw klachten op dit moment, is het advies wel om een afspraak te maken bij een tandarts of evt. een huisarts.

Succes en groet Irfan
ma, 04/02/2007 - 10:27 Permalink