Nabehandeling getrokken verstandskiezen

Author:
jewelz
Posted:
ma, 04/02/2007 - 13:32
Hallo,

Ik heb afgelopen donderdag mijn verstandskiezen aan de rechterkant laten trekken. Onderin moest er gesneden en geboord worden, maar ik heb eigenlijk maar weinig last gehad van napijn. In de onderkaak heeft de tandarts gehecht, boven niet. Inmiddels is de hechting er al uit (en het is pas 4 dagen geleden). Maar goed, nu zit er dus een gat.

Mijn tandarts heeft tijdens de behandeling alleen gezegd dat ik een half uur op een gaasje moest bijten. Verder helemaal geen tips of wat dan ook. Ik had zelf al bedacht dat ijs en pijnstillers zouden helpen. Nu lees ik op het forum dus vanalles over spoelen van het gat om etensresten eruit te houden. Tot nu toe eet ik alleen nog met mijn linkerkant, maar over anderhalve week gaan ook die kiezen eruit en dan zit ik dus met gaten in allebei de kanten. Mijn vraag is eigenlijk: zolang ik geen klachten heb, is het dan bezwaarlijk dat ik niet spoel? Ik kan namelijk ook niet zien of er eten in zit of iets dergelijks. Ik zie alleen een zwart gat. Ik heb al begrepen dat het wel enige weken duurt voordat het weer opgevuld is. Raden jullie aan om te spoelen, of zou ik gewoon wachten totdat ik over anderhalve week weer moet en dan niet meer aan de linkerkant kan eten?

Hartstikke bedankt voor de tips!
mecánico para …

Speoeln is helemaal niet nodig als je er zachtjes met een borstel bij kan. Beetje warm water wordt de borstel al wat zachter van en rustig poetsen. Dat zwarte is stolsel en moet gewoon lekker blijven zitten
ma, 04/02/2007 - 15:01 Permalink
Mignon

Precies, als je de wond goed schoonhoudt hoef je niet te spoelen en kun je ook weer gewoon aan die kant eten. Zorg inderdaad wel dat je het bloedstolseltje dat zich in de wond heeft gevormd niet wegpoetst. Dit kan leiden tot een verstoorde wondgenezing. Zo te lezen gaat het allemaal heel voorspoedig Jewelz. Succes met de andere kant!

Gr, Mignon
ma, 04/02/2007 - 19:58 Permalink
jewelz

Bedankt voor de tips! Ik meende ook al dat het allemaal voorspoedig gaat bij mij. Nog een ding, ik zie geen bloedstolsel zitten. Ik zie alleen een gat, maar dat lijkt behoorlijk diep te zijn (waardoor het dus zwart lijkt omdat ik niets anders zie), maar zo te zien zit er verder niets in. Toch gewoon heel voorzichtig poetsen dus maar???

Aan de andere kant, zo lang ik er niks in zie zitten, dan zullen er ook wel weinig etensresten in zitten...
ma, 04/02/2007 - 20:20 Permalink
Mignon

Dat denk ik ook Jewelz, gewoon voorzichting blijven poetsen. Je doet het hardstikke goed zo te lezen. De andere kant zal dan vast ook prima gaan.

Fijne avond, gr Mignon
di, 04/03/2007 - 19:30 Permalink