Afgelopen vrijdagmiddag een apexresectie gehad van de 1 na laatste kies rechts bovenin. De behandeling viel op zich wel mee. Ben errug angstig voor tandarts, laat staan de kaakchirurg. Thuis direct gekoeld en paracetamol / brufen ingenomen. Heel het weekend een zeurgevoel in mijn wang. De zwelling wordt nu gelukkig al iets minder, maar ik heb toch nog wel napijn. Of dit nu de kies zelf is of de hechting dat weet ik niet zo goed, maar de hechting irriteert mij. Die drukt op het tandvlees van de kies. En 1 hechting trekt aan mijn wang. Is dit normaal?? Ben ook nog eens verkouden, mag niet snuiten, dus dan maar ophalen. Mijn rechteroor doet ook zeer hierdoor... pfff zal blij zijn als deze ellende achter de rug is, want je wordt er echt chagerijnig van!!!
Heb trouwens het advies gekregen om alleen met water/zout te spoelen geen andere middeltjes.... poets nu maar vaker mijn tanden om die viese hechtingsmaak kwijt te raken :-(
Heb trouwens het advies gekregen om alleen met water/zout te spoelen geen andere middeltjes.... poets nu maar vaker mijn tanden om die viese hechtingsmaak kwijt te raken :-(
Bedankt voor je reactie. Ja ik zal dat doen. Heb vanmorgen toch maar de kaakpoli gebeld. Er zit ook 1 hechting die heeft losgelaten en nu nog alleen aan mijn wang vastzit. Ik was er nogal gestresst erover en was bang dat al deze verschijnselen niet goed zouden zijn.
Maarrr... ik moet gewoon geduld hebben is mij verteld. Zolang er geen koorts of verergering van zwelling is, gaat het de goede kant op. Kennelijk doet suggestie ook wat met het lichaam, want nu ben ik meer gerustgesteld en heb ik ook minder last. ;-). En als ik me zorgen maak mag ik altijd even langskomen.