Advies over kiespijn

Author:
jeroen66
Posted:
wo, 04/04/2007 - 12:32
Hoi,

Ik heb een vraagje:

Ik heb de laatste dagen last van kiespijn gekregen. Mijn tandarts denkt eerder aan een neusholte ontsteking, omdat ik niet reageerde op wat testen die hij deed, om een ontsteking vast te stellen.
Hij heeft me geadviseerd te gaan stomen. Gedurende de dag kon ik geen warm meer verdragen, maar ik had geen kauwproblemen en ook één keer een minuut of 5 pijn.

Vandaag werd ik echter met pijn wakker. Ik kan nauwelijks kauwen (tegen de kies tikken doet pijn, een van de tests van de tandarts), maar heb geen last meer van warmte. De pijn heeft een half uur aangehouden, gaat dan weg en dan voel ik wel iets, maar geen pijn(na een iboprufen). En een uur later komt ie weer terug.

Mijn vragen zijn eigenlijk het volgende:

1) indien je een ontsteking hebt, is er dan sprake van constante pijn of kan die komen en gaan.

2) Indien de kiespijn veroorzaakt wordt door een bijholte ontsteking, wat is dan het gangbare pijnpatroon dat gevolgd wordt en hoe lang duurt de kiespijn dan ongeveer.

Ik vraag dit, omdat ik mijn tandarts vanmorgen gebeld heb dat het alleen maar erger geworden is. Morgen wil hij een wortelkanaalbehandeling uitvoeren en dat maakt me niet zoveel uit, maar ik vind het lullig die man zijn tijd te gaan bezetten als het niet nodig blijkt te zijn (en voor mezelf ook, als blijkt dat het niks helpt, maar wel onnodige schade toe kan brengen aan mijn gebit)

Ik hoop dat iemand een advies heeft,

Groetjes,

Jeroen
mecánico para …

spontane niet door iets opgewekte klachten en lang aanhoudende klachten betekenen doorgaans een dode zenuw. dus die behandeling is nuttig.
wo, 04/04/2007 - 13:12 Permalink
jeroen66

Op de foto was verder niets te zien. De zenuw was niet dood. Wel een wit gebied in de sinus wat volgens hem geheel grijs hoorde te zijn.

Het was wel mogelijk dat de zenuw aan het afsterven was, maar daar was nog niets van te zien.
wo, 04/04/2007 - 14:21 Permalink
mecánico para …

de klachten duiden op een dode dan wel afstervende zenuw. voordat je dat op de foto ziet ben je vaak al weer een tijd verder
wo, 04/04/2007 - 19:39 Permalink
jeroen66

Ah mooi,

Dan laat ik morgen wel een zenuwkanaalbehandeling doen, hoop ik dat het opgelost is.

Bedankt voor de info in ieder geval!
wo, 04/04/2007 - 20:45 Permalink
jeroen66

Zo hebben we ook weer gehad.

Nou maar hopen dat de pijn minder wordt, want nu voelt het niet alsof er iets veranderd is.

In ieder geval bedankt voor de info!
do, 04/05/2007 - 12:07 Permalink