Bovenkant tand pijn bij aanraken

Author:
xienphi
Posted:
do, 04/05/2007 - 21:37
Een paar jaar geleden heb ik een flinke tandvleesontsteking gehad bij een van mijn tanden. Dit is gewoon weer genezen, maar daardoor ontstond er wel een raar hoekje in dat stuk tandvlees, aan de bovenkant van de tand. Dit was echter nooit een probleem voor 5 jaar.

Maar vanavond dacht ik dat er iets op mijn tand zat, dus haalde ik het er met mijn nagel vanaf. Nu doet mijn tand daar erg pijn als je het zachtjes aanraakt, en zelfs als ik er niet aankom zeurt het nog.

Nou heb ik op internet gelezen dat tandpasta kan helpen bij gevoelige tanden, maar dit is zo plotseling gekomen, dat ik meer het gevoel heb dat er een stuk glazuur vanaf is.

Moet ik hiermee naar de tandarts, of heeft iemand ervaring met speciale tandpasta voor dit soort problemen. En hoelang duurt het voor dit werkt? Kan je wel gewoon poetsen, terwijl mijn tand nu al pijn doet?
Spiegeltje

Ik weet niet zeker wat het is maar misschien is het wel tandhalscariës. Je zou onderstaande link eens kunnen doornemen of het lijkt op jouw situatie.

Zie: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=6063

Bij gevoelige tandhalzen wil een speciale tandpasta voor gevoelige tandhalzen nogal eens verlichting geven (Sensodyne, Elmex en Zendium hebben dergelijke tandpasta's). Maar dan praten we niet over door cariës veroorzaakte pijnklachten want dan zal het al behoorlijk ver gevorderd zijn. Dan is het beter de tandarts er even naar te laten kijken zou ik zeggen.
do, 04/05/2007 - 22:15 Permalink