Ik heb sinds enige weken pijn vanwege mijn verstandskies. Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt bij de kaakchirurg, maar ik kan pas half juni terecht! dit duurt nog zo ontzettend lang.
De pijn word alsmaar erger, omdat de kies horizontaal ligt en dus drukt uitoefend op mijn hele onderkaak.
Wat kan ik nu heb beste doen tegen de pijn? gewone paracetamol werkt gewoon eigenlijk niet meer. Is er niet een ader middeltje? Want het lijkt me ook niet echt verstandig om elke dag aprenies te slikken...
Is er iemand die me tips kan geven??
De pijn word alsmaar erger, omdat de kies horizontaal ligt en dus drukt uitoefend op mijn hele onderkaak.
Wat kan ik nu heb beste doen tegen de pijn? gewone paracetamol werkt gewoon eigenlijk niet meer. Is er niet een ader middeltje? Want het lijkt me ook niet echt verstandig om elke dag aprenies te slikken...
Is er iemand die me tips kan geven??
Als het echt niet lukt de afspraak naar voren te halen, zou je eens in overleg met tandarts, huisarts of verzekeraar kunnen nagaan of er nog andere kaakchirurgen zijn in de buurt van Leeuwarden, of desnoods wat verder, waar je eerder terecht kunt. Dan maar een stukje ervoor reizen. "De" kaakchirurg bestaat niet, je kunt zelf bepalen waar je heen wilt. Maar ik besef wel dat het in Leeuwarden wat lastiger is dan - pak weg - de Randstad.
Een combinatie van paracetamol en ibuprofen wil nogal eens goed helpen tegen de pijn. Of anders Brufen (= ibuprofen 600 mg) maar dat is alleen op recept beschikbaar.
Zie ook: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=10381
Het is denk ik geen optie om tot medio juni hoge doses pijnstillers te slikken dus er zal toch echt eerder iets aan gedaan moeten worden. Anderen zullen vast nog wel tips hebben hoe je dat kunt bereiken.
N.B. 1: Ik heb even op de website van het MCL gekeken en daar staan de wachtlijsten. Voor kaakchirurgie geldt inderdaad 9-10 weken maar bij spoed (via tandarts) kun je al binnen één dag terecht en bij semi-spoed (wat bij jou wellicht zo is) binnen een week. Effe wat druk uitoefenen dus.
N.B. 2: bij het ziekenhuis Nij Smellinghe is de wachtlijst voor kaakchirurgie 5 weken. Dat scheelt dus al :D