Voor iedereen die een WKB moet ondergaan....!!

Author:
sam25
Posted:
vr, 03/16/2007 - 12:23
Hallo!!

I.v.m. een erg pijnlijke kies sinds enkele weken, moest ik vandaag een WKB ondergaan. En ik zag er giga tegenop!! Heb hem zelfs al 1 x uitgesteld met een smoes....

Vandaag dus toch maar gegaan, en 3 x raden: compleet PIJNLOOS!! :D

De verdovingsprikken voel je wel even, en die zijn niet heel prettig, maar ook niet mega pijnlijk. Mijn tandarts heeft me 2 x bijverdoofd, maar daarna heb ik dus echt niets meer gevoeld!

Ik kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik niet eerder ben gegaan, gewoon wekenlang voor 'niets' met kiespijn gelopen...

Nu is mijn verdoving nog niet uitgewerkt, en weet ik dus niet of ik straks nog pijn krijg (volgens mijn tandarts is lichte napijn heel goed mogelijk) maar tegen de ingreep zelf hoef je dus absoluut niet op te zien (en ik ben een schijterd hoor, lag echt te trillen in die stoel :oops: !!).
Ik heb alleen begrepen dat het bij mensen die een ontsteking hebben wel wat gevoeliger kan zijn, maar dat weet ik dus niet omdat ik dat zelf gelukkig niet had.

Maar dus voor alle mensen die nog een WKB moeten ondergaan: Je hoeft er niet tegenop te zien, het valt echt 200% mee als je tandarts je goed verdooft!

Groetjes Sam!! :smt006
Mascha WT

Ik ben zo blij met deze berichten!!
Ik moet zelf ook in september een WKB bij Endodontologie in A'dam.
Ik zie er erg tegenop.
Ben er nu al iedere dag toch wel mee bezig, maar dit soort berichten geven me weer even wat rust.
Ik ben gewoon bang dat ik in die stoel in paniek raak en lig te "wachten" op de pijn.
Maar ik hoop dat ik tegen die tijd zo het vertrouwen heb dat ik geen pijn zal voelen.

Groetjes,
Mascha
do, 05/10/2007 - 21:30 Permalink
GeertjeC

Hoi,
ik was ook zo iemand die 8 jaar niet naar de tandarts is geweest. Stukje angst, en een stukje laksigheid.
Totdat ik vannacht vanwege de enorme tandpijn geen minuut heb kunnen slapen. De tandarts waar ik terecht wilde, was op vakantie, en de tweede tandarts was gesloten. Toen maar naar Tandalarm in Eindhoven gereden, waar ik meteen terecht kon. Bleek dat ik een WKB moest ondergaan, wat ik al had verwacht.
En zoals er meer zeggen: compleet pijnloos. Kon mezelf achteraf wel voor mijn kop slaan, dat ik niet eerder ben geweest.
Het enige waar ik last van had, tijdens de behandeling, was spierpijn in mijn wang van het openhouden van mijn mond!
Maandag wordt het afgemaakt, en vanaf dan elk half jaar netjes op controle!
di, 05/15/2007 - 23:11 Permalink
sam25

Héhe!
Dank, namens de collega's, voor de erkenning :smt023

:D :D :D Hahaha!! Had ik al vermeld dat ik zelf verpleegkundige ben, en het leukste aan mijn werk vind ik toch wel wondverzorging, spuiten, infusen prikken enz.... :oops: En ben dus zelf echt een gigantische schijterd bij de tandarts :-? (en als een patiënt dan begint te klagen: oh nee, geen SPUIT!!!, denk ik 'Ach, stel je niet zo aan! 't is maar een klein spuitje'. Wat zal die tandarts in een deuj hebben gelegen toen ik weg was (ze weet dat ik verpleegkundige ben :( ))
ma, 06/11/2007 - 12:00 Permalink
Mascha WT

Ook ik sluit me aan bij PIJNLOOS!
Hierboven schreef ik nog dat ik er zo tegen op zag.
Inmiddels heb ik de behandeling gehad en je voelt er inderdaad helemaal niets van. Op de verdovingsspuitjes na, maar dat vind ik niet zo erg.
Geen pijnscheuten en daar ging het me om!
Ook ik denk nu achteraf, jee wat ben ik er toch mee bezig geweest. Maanden lang spookte het door me hoofd, totaal niet nodig geweest.

Gr. Mascha
vr, 09/14/2007 - 10:07 Permalink
Evelyn

Bij mij was het helaas niet pijnloos, maar het was ook ontstoken.
Daarna nog een AB kuur en nog een keer open en toen liep de pus er zo uit.
Week later weer, en toen vond de tandarts een 4de kanaal, die ze zonder verdoving heeft gedaan.
Nou, ik kan je vertellen dat ik nu weet wat echte pijn is......mijn keizersnede was 10 keer makkelijker.

Goed, nu is dat allemaal goed gegaan, mocht ook wel en moet ik a.s. maandag terug voor de 2de behandeling, waar ik ondanks dat ik weet dat het nu wel pijnloos moet zijn, toch tegenop zie......

Mijn noodvulling is alleen of gezakt ( kan dat) of er is een laagje vanaf. De kies is gelukkig nog wel goed dicht.
za, 09/15/2007 - 20:44 Permalink