Noodkroon uitgevallen, 2 dagen wachten?

Author:
framboos
Posted:
zo, 04/08/2007 - 15:03
Acht dagen geleden heb ik 2 noodkronen op mijn voortanden gekregen, maar helaas is er zojuist eentje uitgevallen. Ik heb nog erg voorzichtig gepoetst en niet met mijn voortanden gegeten. De spoedtandartsdienst vertelde me dat ik tot dinsdag moest wachten, omdat ze voor uitgevallen noodkronen (geen ernstige pijn) mij niet door kunnen verwijzen naar de dienstdoenende tandarts.

Nu weet ik niet precies wat het slimste is om te doen, ivm de ruimte tussen het stompje en het tandvlees, groeit dat niet snel terug?

1) Gewoon tot dinsdag wachten
2) De noodkroon met een stukje kauwgum terugzetten
(Die oplossing noemen ze hier: http://www.seniortandheelkunde.nl/actueel/01c0b49420137e109/01c0b494201…)
3) Op zoek gaan naar een tandarts die het vandaag of morgen nog terug kan zetten.

Alvast bedankt voor jullie inzicht!
Spiegeltje

Je kunt proberen de noodkroon zelf terug te plaatsen met wat tandpasta als kleefmiddel. Goed aandrukken. Het is inderdaad geen spoed. Als je met de stompjes rondloopt tot dinsdag is er ook niet veel aan de hand. Langere tijd is niet aan te raden omdat inderdaad de stand van het tandvlees gaat veranderen en de definitieve kroon misschien niet meer goed past.

Overigens vind ik de tip op de site waarnaar je verwees om secondenlijm te gebruiken om de noodkroon vast te zetten nogal link. Misschien in theorie nog niet zo'n slecht idee maar toch :roll:
zo, 04/08/2007 - 16:01 Permalink
robinson

Bij ons in de dienst behoren losse,kapotte en verloren noodkronen wel degelijk tot de spoedgevallen.
Vreemde regeling daar. :roll:
zo, 04/08/2007 - 22:39 Permalink
Newtan

Da´s dan een luxe regio, Robinson.
Het is niet echt een spoedgeval. Als tandpasta niet goed blijft zitten, neem dan vaseline of lippenbalsem.
Echt goede resultaten mag je van onharingshars verwachten. Dat kan de tandarts zo weer verwijderen met alcohol.
Veel heb je er nooit van nodig. In de orde van grootte van een regendruppeltje.
zo, 04/08/2007 - 23:10 Permalink
robinson

Da´s dan een luxe regio, Robinson.

Gewoon afspraken over gemaakt.
Wat dan te doen als de noodkroon kwijt is of kapot?
ma, 04/09/2007 - 21:12 Permalink
mecánico para …

ontharingscreme? waffoor regio zit jij in hemelsnaam zeg?

maar het is altijd wat twijfel tussen spoed of niet, als ie niet blijft zitten en je hebt geen last........tja. En da 'savonds om 22.58 bellen dat je toch last krijgt.....mja.
En dat terwijl je dat dingetje er toch echt in no time opgezet kan hebben op een moment die in de regie van jezelf ligt.

Robinson, onder de rivier wordt je week
:smt004
ma, 04/09/2007 - 21:30 Permalink
Newtan

Ach, creme, hars, wat zal het uitmaken :lol: :lol: :lol: :lol: :smt003

Een regio met heel veel toeristen. Best gezellig hoor, zo'n dienstje.
ma, 04/09/2007 - 21:52 Permalink
vV

noodkronen horen gewoon bij de spoedgevallenregeling toch?? is een probleem van een kortgeleden uitgevoerde behandeling. Niet iets voor midden in de nacht, maar wel voor gewoon overdag. Deze patienten mogen bij ons in het weekend gewoon op het spreekuur komen. zeker als dat ook nog eens voortanden betreft. Erg onfatsoenlijk dat te weigeren. In het weekend, overdag is het toch gewoon algemene waarneming voor de collegae??

Ik denk eerder dat ie er geen zin in had...
di, 04/10/2007 - 09:47 Permalink
robinson

Ja,veel en vaak hoog water hier. :smt003

ik koop mijn broeken gewoon meteen op de goede lengte
:smt005

Geen Oger mannetje?
di, 04/10/2007 - 12:13 Permalink
robinson

noodkronen horen gewoon bij de spoedgevallenregeling toch?? is een probleem van een kortgeleden uitgevoerde behandeling. Niet iets voor midden in de nacht, maar wel voor gewoon overdag. Deze patienten mogen bij ons in het weekend gewoon op het spreekuur komen. zeker als dat ook nog eens voortanden betreft. Erg onfatsoenlijk dat te weigeren. In het weekend, overdag is het toch gewoon algemene waarneming voor de collegae??

Ik denk eerder dat ie er geen zin in had...

Ah, precies mijn gedachte.
di, 04/10/2007 - 12:13 Permalink