Vreemd soort pijn/tinteling

Author:
blabl
Posted:
di, 04/10/2007 - 23:29
Ik heb nu een vreemd soort pijn bij een van mijn kiezen.. 1 kies voel ik als ik bijt, niet echt pijn, meer een (vervelende) tinteling. Daarbij komt ook nog dat ik een tinteling heb in het tandvlees vanaf die kies naar voren, maar niet in andere kiezen die voor zitten.

Ik weet niet zo goed hoe ik het beter kan beschrijven, maar vervelend is het wel. Iemand een idee?
Kiona

Hoi,

Het klinkt herkenbaar. Ik heb ook ooit zoiets gevoeld. Ben er lang mee blijven lopen, omdat het niet echt pijn deed. Toen ik bij m'n tandarts informeerde bleek het een ontsteking te zijn en ben ik doorverwezen voor een wortelkanaalbehandeling. Ik weet natuurlijk niet of het bij jou hetzelfde is, maar het lijkt me wel verstandig om er even naar de laten kijken.

greetz
wo, 04/11/2007 - 00:02 Permalink
Irfan

Als het voelt als een klein elektrisch schokje, is het waarschijnlijk blootliggend dentine (tandbeen), en bij je tandvlees teruggetrokken tandvlees waardoor daar ook tandbeen bloot is komen te liggen. Het kan komen door een gaatje, een vulling of een fractuurtje in je kies. Voor het tandvlees kun je sensodyne gebruiken en voor boven op je kies moet je even naar je tandarts voor nader onderzoek en aanvullende behandeling.

Groet Irfan
wo, 04/11/2007 - 07:57 Permalink