Hallo allemaal.
Wat ik vandaag toch mee maak. Heb in eens uit het niets pijn aan de rechter kant van mijn kaak. :-? Het is een soort spierpijn/kramp gevoel als ik ergens op kauw. Ik voel het zelfs als ik een slokje drinken neem. Als ik probeer te kauwen trekt de spier helemaal samen (zo voelt het tenminste) en dat doet behoorlijk zeer. Ook is het iets dikker bij mijn kaakgewricht ( ter hoogte van mijn oorlel) dan aan de linker kant waar ik dus helemaal geen last heb. Weet iemand hoe dit komt? Of waardoor dit komt? Ik heb heel het internet al afgezocht maar ik kan het niet vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen over hoe het komt en hoe ik er weer van af kom. Dank je wel! :)
Groetjes Marja
Wat ik vandaag toch mee maak. Heb in eens uit het niets pijn aan de rechter kant van mijn kaak. :-? Het is een soort spierpijn/kramp gevoel als ik ergens op kauw. Ik voel het zelfs als ik een slokje drinken neem. Als ik probeer te kauwen trekt de spier helemaal samen (zo voelt het tenminste) en dat doet behoorlijk zeer. Ook is het iets dikker bij mijn kaakgewricht ( ter hoogte van mijn oorlel) dan aan de linker kant waar ik dus helemaal geen last heb. Weet iemand hoe dit komt? Of waardoor dit komt? Ik heb heel het internet al afgezocht maar ik kan het niet vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen over hoe het komt en hoe ik er weer van af kom. Dank je wel! :)
Groetjes Marja
Beste Marja,
Je verhaal stevent af op een overbelasting van het kaakgewricht of de kauwspieren. Langzaam loopt de emmer vol en na de laatste druppel merk je het direct.
Probeer voor nu rustig aan te doen met je mond, niet te wijd openen en probeer zachter voedsel te eten, dus geen goedkope biefstukken...
Een afspraak bij de tandarts is nodig, zodat er bekeken kan worden waar de pijn precies vandaan komt en welke therapie het beste bijpast. Voor de pijn kun je het best even pijnstilers gebruiken, wel als een therapie innemen.
Zie: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=10381&highlight=
Succes en groet Irfan
Groetjes Marja
En kauwen aan de pijnlijke kant!
Bij spierpijn moet je gewoon aan de ander kant kauwen maar wel links enrechts eenbeetje verdelen. geen taaie dingenals winegums en droppies, toffies enzo en eigenlijk een beetje welvaartsvoedsel (laffe voorgkauwde meuk) eten. zuigvoer zeg maar.
EN qua biesfstukken van de kiloklapper sluit ik me aan bij Irfan, niet doen......eigenlijk nooit
:oops: sorry! en ik maar denken dat ik alles van kaakpijn weet...
bij stevige pijn in één kaakgewricht ben je er trouwens ook vrij snel zelf achter, waar je het beste kunt kauwen en wat beter niet.... dus eigenlijk was mijn opmerking sowieso een advies van niks.
Al doen de stomsten het het eerst natuurlijk
groetjes B.
you know who!
Heej Hallo!
Hierbij even een update. Ben vandaag voor alle zekerheid maar even langs de dokter geweest. Ze zei dat ik een gekneusd kaakkopje heb. Interesante term he? :( Ze dacht ik waarschijnlijk een keer bij gapen mn mond zo ver open heb gedaan dat het kaakkopje uit het kommetje is geschoten, maar ook weer gelijk terug is gegaan. Dat zou je toch moeten voelen lijkt mij? :roll: Verder zei ze dat ik inderdaad zacht voedsel moet eten, maar ze heeft niets gezegt over aan welk kant. Maar goed, mijn wang is inmiddels nog dikker dan dat ie al was, dus ik ben benieuwt. Als het na het weekend niet over is mag ik weer terug komen. Ik hou jullie op de hoogte. Als iemand nog tips heeft heel graag!
Groetjes Marja
Groetjes Marja
mijn verstandskiezen kunnen