Oh Ohhh!!!!

Author:
laurent
Posted:
wo, 04/11/2007 - 17:04
Hallo ik ben Laurent ik kom net bij de tandarts weg en het ziet er niet al te best uit ik heb een HEEL groot gat en daardoor is mijn zenuw kapot ofzo
ALSTUBLIEFT vertel mij wat ze nu gaan doen ik zag ergens op een site dat er een neptand in moest dus alstjeblieft help me enne iemand met ervaring vertel alstjeblieft hoe het gaat

Gr. Laurent (een beetje bang)
Mignon

Beste Laurent,

Wat een naar bericht zeg. Ik kan me voorstellen dat je daarvan bent geschrokken. Als een gaatje zo groot en diep is geworden dat het de zenuw heeft bereikt, kan dit zorgen voor een ontsteking waardoor de zenuw uiteindelijk verloren gaat. Als de tand behouden kan worden moet het wortelkanaal waar de dode zenuw inzit gereinigd worden en gevuld om te voorkomen dat de bacterien zich verder verspreiden. Dit gebeurt dmv een zogenaamde 'wortelkanaalbehandeling'. Het kanaal wordt opgevijld, gespoeld en gevuld. Hierna wordt de kies van een vulling voorzien. Afhankelijk van de hoeveelheid resterend tandmateriaal kan na een evaluatieperiode gekozen worden om deze vulling te behouden of om de tand te bekronen.

Heel veel succes ermee Laurent.

Gr, Mignon
wo, 04/11/2007 - 17:32 Permalink
laurent

Heel erg bedankt voor de informatie :D
Maar zou je mij wat meer kunnen vertellen van die behandeling bijv. of het pijn doet (wat niet te hopen is) enz.

Alvast badankt
Gr. Laurent
wo, 04/11/2007 - 20:37 Permalink
laurent

heel erg badankt chriss dat stelt me weer een beetje gerust maar tog heb ik er geen zin in (ik mag wel eens wat beter gaan poetsen voor een 13jarige)

Gr. Laurent
wo, 04/11/2007 - 21:43 Permalink
Mignon

Ik hoop dat deze informatie je een beetje gerust heeft kunnen stellen Laurent. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Nu je afspraak afwachten en in de tussentijd vooral goed blijven poetsen he!

Gr, Mignon
vr, 04/13/2007 - 20:19 Permalink
mecánico para …

kweenie hoor maar 13 jaar en gaten waar een koe uit kan zuipen........dan zeg ik: poets je schoenen maar, als het om je gebit gaat kan je beter stoppen met limonade drinken en snoepen.

poetsen.........je schoenen poets je! je tanden moet je borstelen. zo'n ding heet toch niet voor niets tandenbortsel.......maar dit terzijde
vr, 04/13/2007 - 23:13 Permalink