Hoi Allemaal,
Van de week bij mijn tandarts geweest voor het eerste gedeelte van mijn tweede WKB dit jaar...
Met het maken van de controlefoto zag ze op de kies daarachter ook weer iets zwarts aan de wortelpunt..
Met andere woorden...als ik pech heb ( en dat zal dan wel...) is het weer raak, maar het rare is...
Ik heb helemaal nergens last van !
Geen pijn , geen druk, helemaal niks...bij de eerste behandeling ben ik niet eens verdoofd , niks van gevoeld..
Die van de week was niet zo grappig...veel pus en moeilijk te verdoven...kon niet in 1 keer afgemaakt worden, dus mag ik weer terug, misschien wel om te horen dat die kies daarachter ook moet ( dat zijn er dan 3 op een rij...)
Iemand enig idee waarom dit nu gebeurt ?
Is dit gewoon pech ?
groetjes Dies
Van de week bij mijn tandarts geweest voor het eerste gedeelte van mijn tweede WKB dit jaar...
Met het maken van de controlefoto zag ze op de kies daarachter ook weer iets zwarts aan de wortelpunt..
Met andere woorden...als ik pech heb ( en dat zal dan wel...) is het weer raak, maar het rare is...
Ik heb helemaal nergens last van !
Geen pijn , geen druk, helemaal niks...bij de eerste behandeling ben ik niet eens verdoofd , niks van gevoeld..
Die van de week was niet zo grappig...veel pus en moeilijk te verdoven...kon niet in 1 keer afgemaakt worden, dus mag ik weer terug, misschien wel om te horen dat die kies daarachter ook moet ( dat zijn er dan 3 op een rij...)
Iemand enig idee waarom dit nu gebeurt ?
Is dit gewoon pech ?
groetjes Dies
Zal ik het leuker maken dan ?
Gisteren bij de tandarts een kies laten trekken...linksboven, achterin..
Vorige week wkb gehad rechtsonder, nooit last gehad van die kies..
Zondag linksboven kiespijn..kon ze niet meer op elkaar krijgen dus voelde al nattigheid..
Gisteren naar de tandarts...in 2004 een wkb gehad aan deze kies...foto gemaakt en dus weer een wortelpuntontsteking...
anybody ?
groetjes Dies
Re: derde WKB dit jaar...
In denk het wel. Ook bij een kies die al een een wortelkanaalbehandeling heeft gehad kan de onsteking weer terugkeren, soms jaren later.
Als er op de foto een (kleine) ontsteking is te zien en je hebt geen last dan vraag ik me wel af of dan meteen een wkb moet volgen. Je zou het ook nog even aan kunnen zien hoe het zich ontwikkeld, zeker als je nog geen pijnklachten hebt. Aan de andere kant: als de ontsteking al bij de wortelpunten zit is het proces al ver gevorderd natuurlijk en lijkt een wkb op den duur onvermijdelijk. Had je dan helemaal geen klachten? Maar het fijne weet ik hier ook niet van.
dank voor je antwoord en nee...
Helemaal geen last gehad van de twee ( of drie ) kiezen die nu een wkb hebben gehad of nog moeten..
Ze staan ook mooi met z'n drietjes naast elkaar, ik heb geen last en mijn tandarts is zelf ook wel een beetje verbaasd hoor...vorige week, toen ze erachter kwamen dat bij de derde ook iets zwarts te zien was bij de wortelpunten heb ik haar toch wel even taal horen gebruiken die niet echt op zijn plaats is in een praktijk :D
Maar het blijft klote hoe mijn gebit het stukje bij beetje opgeeft...
groetjes Dies