napijn verstandskiezen

Author:
NoNo
Posted:
do, 04/12/2007 - 00:26
Hoihoi!

ik heb vrijdag mijn verstandskiezen laten trekken (alle 3) in het ziekenhuis, onder volledige verdoving. Van de operatie zelf heb ik totaal geen last gehad (je slaapt), en ook de dagen erna had ik er wel last van maar heb ik het nog kunnen volhouden zonder al te veel medicatie. We zitten nu echter al bijna een week verder, en ik kan nog altijd mijn tanden niet op elkaar zetten. Mijn gezicht is nog altijd even erg gezwollen als de tweede dag (hoewel ik heel erg veel ijs heb gelegd), maar als ik wil bijten bijt ik gewoon mijn hele wangen kapot. Is dit normaal? en heeft iemand enig idee wanneer ik terug gewoon kan eten? want ik ben al enkele kilo's kwijt (zeker aan te raden voor wie wil vermageren! :wink: ) en heb ongelooflijk zin in chips, frieten, croques,... ipv altijd maar die pudding en yoghurt.

Alvast bedankt,
Noor
Ashley

Tja, ik ben geen 'kenner' en mijn situatie is iets anders dan de jouwe want ik heb er twee laten trekken iets meer dan anderhalve week geleden. Ik kan dus de linkerkant van mijn gebit wèl gebruiken om wat vastere dingen te eten (ben ook kilo's afgevallen 8)), maar de rechterkant doet nog steeds zeer als ik druk op de kiezen zet bijv. met kauwen. Als ik geen druk zet, voel ik niets. Ik ga er zelf van uit dat mijn kaak nog wat heeltijd nodig heeft. Ik kan me voorstellen dat dat bij jou ook zo is? In ieder geval sterkte.
do, 04/12/2007 - 10:17 Permalink
NoNo

bedankt voor de reactie

maar dat is bij mij eigenlijk niet het geval (hoewel me dat wel logischer zou lijken). Ik kan mijn tanden gewoon niet op elkaar zetten, als ik dat probeer bijt ik gewoon op mijn wangen, echt raar. Al dat vel zit ertussen :-?
als ik op mijn tanden druk (met mijn vinger dan..) voel ik helemaal geen pijn.

jij ook nog veel beterschap :wink:
do, 04/12/2007 - 12:31 Permalink