pijn tussen de tanden na boren

Author:
silly1
Posted:
do, 04/12/2007 - 20:39
3,5 week geleden heb ik 4 gaatjes laten boren van tanden in mijn linker bovenkaak.

Ik ben 2 keer terug gegaan omdat ik erge pijn had bij het kauwen en niet meer kon eten. De tandarts heeft de vullingen bijgeslepen omdat hij dacht dat ze te hoog waren.

Tijdens de behandeling zette de tandarts om iedere tand een soort van ijzeren mal. Ik neem aan dat dit is om elke tand afzonderlijk te kunnen vullen? Deze mal werd stevig vastgedraaid en moest er met behoorlijk wat kracht weer afgetrokken worden. Nu heb ik erge pijn tussen mijn tanden en ik kan nog steeds niet kauwen met mn linker kaak.
De tanden zijn ontzettend gevoelig (witte vullingen)
Als ik met een nagel tussen m n tanden voel, dan heb ik de rest van de dag tandpijn.

Wat kan dit zijn? Zijn mn tanden beschadigd door die ijzeren mal? En komt dit nog goed?
Irfan

Beste Silly,

De ijzeren mallen (bandjes om de tand, zodat de vulling precies goed aansluit ), kan af en toe wat schade geven aan het tandvlees. Alleen herstelt dit zich heel snel, als je het goed schoonhoudt.

Verder kunnen de gaatjes erg diep geweest zijn, dat je zenuw een flinke opdoffer heeft gehad en aan het herstellen is.

Daarnaast kunnen je vullingen ook iets te hoog zijn, dat geeft ook zenuwpijn, maar de tandarts had dat al verholpen begreep ik.

Houdt het een week goed schoon, 2 keer per dag poetsen en gebruik een ragertje of een stokertje voor tussen je tanden.

Kijk of het goed gaat en zo niet, moet je terug naar de tandarts voor nader onderzoek.

Succes en groet Irfan
vr, 04/13/2007 - 06:51 Permalink