Hallo,
Vorige week heb ik voor het eerst een wkb ondergaan. Ik was waarschijnlijk onbewust heel erg gespannen. Opzich was ik dacht ik redelijk ontspannen. Omdat ik van meerdere had gehoord dat het geen pijn zou doen.
Ik kreeg eerst verdoving, maar bij de 2de prik voelde ik iets niet goed. Want het schoot gelijk naar mijn topje van mij tong, heel raar. Dit nooit gevoeld, al meerdere kiezen laten trekken. Is dit dan verkeerd geprikt?
Helaas wou de verdoving niet echt werken, onbewust te gespannen?
Ze hebben het wel geprobeerd, maar gelukkig gestopt (na veel bijverdoven). Jeetjes wat kan dat pijn doen zeg!!
Ze hebben er een noodvulling ingedaan en nu moet ik donderdag weer komen.
Wie kan mij gerust stellen??!!!! Ik ben erg bang (een meid van 30) en moet van de tandarst nu een geruststellend tablet ophalen bij de dokter, soort valium.
Wie kan mij ook uitleggen, wat er precies gedaan wordt en hoe het voelt? Ik heb al verschillende site's bezocht. Maar daar staat niks in over hoe het voelt.
HELP!! Bang meisje! :(
Vorige week heb ik voor het eerst een wkb ondergaan. Ik was waarschijnlijk onbewust heel erg gespannen. Opzich was ik dacht ik redelijk ontspannen. Omdat ik van meerdere had gehoord dat het geen pijn zou doen.
Ik kreeg eerst verdoving, maar bij de 2de prik voelde ik iets niet goed. Want het schoot gelijk naar mijn topje van mij tong, heel raar. Dit nooit gevoeld, al meerdere kiezen laten trekken. Is dit dan verkeerd geprikt?
Helaas wou de verdoving niet echt werken, onbewust te gespannen?
Ze hebben het wel geprobeerd, maar gelukkig gestopt (na veel bijverdoven). Jeetjes wat kan dat pijn doen zeg!!
Ze hebben er een noodvulling ingedaan en nu moet ik donderdag weer komen.
Wie kan mij gerust stellen??!!!! Ik ben erg bang (een meid van 30) en moet van de tandarst nu een geruststellend tablet ophalen bij de dokter, soort valium.
Wie kan mij ook uitleggen, wat er precies gedaan wordt en hoe het voelt? Ik heb al verschillende site's bezocht. Maar daar staat niks in over hoe het voelt.
HELP!! Bang meisje! :(
Tja en hoe het voelt is erg subjectief... Indien (goed) verdooft voel je er in principe dus niets van, behalve dat er aan de kies gewerkt wordt, zeg maar het kontakt wat de instrumenten maken met de kies. En met voelen bedoel ik dus geen pijn, maar gevoel van aanraken.
Overigens: u beschrijft dat het met verdoven even naar het puntje van de tong schoot. Dit geeft aan dat de zenuwbaan door de naald geschampt werd. niets mee aan de hand, maar het geeft wel aan dat de plaats van verdoven goed was. Dat ie dus niets deed ondanks herhaaldelijk bijverdoven kan ik dus niet geheel volgen.
Overigens kunt u de tandarts voor de vervolgbehandeling wellicht even vragen om een zogenaamde intra-ligamentaire verdoving, dan voel je echt niets meer.
Ik weet in ieder geval dat er dus niet verkeerd geprikt is. Das fijn.
Het kwam dus waarschijnlijk door de spanning.
En hoe vaak komt dit trouwens voor, dat de verdoving niet werkt, doordat je teveel gespannen bent?
Maar de vraag is wat je ong. voelt. Wat gaan ze doen. Bijvoorbeeld gaan ze met verschillende koppen boren?
Hoe ervaren jullie die soort veertjes, etc...?
Of iemand die me gerust kan stellen?
:cry:
Ik begrijp ook dat u uit de informatie die op deze site staat nog naar uw mening onvoldoende antwoorden krijgt?
Iedereen ervaart zo`n behandeling anders, dus daar zijn geen conclusies uit te trekken. Tevens kan deze behandeling op meerdere manieren uitgevoerd worden, afhankelijk van de apparatuur en de techniek van de tandarts
Ik zou zeggen overleg eens met de eigen tandarts, die zal u graag de antwoorden op uw vragen verstrekken, en het is beter voor uw rust wanneer dit uit de mond komt van degeen die de behandeling moet doen.
Maar bedankt voor de vele reacties!!!