waarom wordt er eerst een noodbrug geplaatst?

Author:
Innge
Posted:
do, 04/19/2007 - 18:53
dag allemaal,

misschien een domme vraag hoor maar waarom wordt er eerst een noodbrug geplaatst voordat je de echte brug krijgt?

en wat moet ik me voorstellen van het tandarts bezoek voor een brug, ik bedoel te zeggen ik heb twee afspraken voor de brug. De eerste afspraak schijnt anderhalf uur te duren, wat gaan ze dan precies doen? oftewel ik wil graag weten waar ik aan toe ben.
Alvast bedankt voor enige reaktie's.
:wink:
Innge

hoi,

leuk die link van dat filmpje maar die heb ik al enige malen bekeken, maar mijn vraag is juist waarom twee afspraken en waarom duurt die eerste afspraak ander half uur wat gaan ze precies doen? :wink:
vr, 04/20/2007 - 23:44 Permalink
Irfan

Naar welk filmpje heeft u gekeken, want dat wordt precies en letterlijk uitgelegd in dat filmpje...

Er wordt verteld dat er 2 afspraken nodig zijn, dat er tijdens de eerste afspraak de kiezen ernaast worden beslepen en er wordt laten zien hoe dat in zijn werk gaat. Vervolgens wordt er een afdruk gemaakt voor de tandtechnicus en wordt de noodbrug geplaatst. Nadat de tandtechnicus de brug af heeft, wordt tijdens de 2e afspraak de definitieve brug geplaatst en vastgecementeerd.

Irfan
za, 04/21/2007 - 07:43 Permalink
tandartsassistente

Hallo

ik zal het even uitleggen:

De eerste afspraak: U krijgt een brug omdat er een kies mist en de twee kiezen die ernaast zitten gevuld zijn met almagaam of composiet, om deze missende kies terug te krijgen en de tween andere kiezen een langer leven te geven is er gekozen voor een brug.

U wordt verdoofd en een afdruk gemaakt van de kaak onder als de brug boven komt en boven als de brug onder komt, dan wordt er een wasbeet gemaakt, zo kan de technieker zien hoe u dichtbijt.
Vervolgens worden de twee kiezen zo omslepen dat er een konische vorm ontstaan (strandemmertje op de kop)
Hier wordt een afdruk van gemaakt.
van die afdruk maakt de technieker een brug

dus als er geen noodbrug geplaatst worden gaan de kiezen schuiven en past de brug als hij na twee weken klaar is niet meer.

Kiezen zoekn elkaar op dus ze zullen gaan uitzakken omdat de geen contact maken met de overstaande kiezen.

De brug is dan te klein en padst niet meer in de mond. ook als tijdens die twee weken noodbrug lostlaat, moet je terug om hem opnieuw te laten plakken, dit kan voorkomen omdat de noodbrug vast gecementeerd wordt met een noodcement.

De tweede afspraak: de tandtechnieker heeft nu twee weken gehad om de porceleinenbrug te maken.

De noodbrug wordt verwijdert en de echte brug wordt gecementeerd met een goed cement. Hier bent u dus veel sneller klaar.

een beetje napijn is te verwachten. Hopelijk heeft u hier wat aan.

Groetjes Linda
vr, 04/27/2007 - 13:38 Permalink
daktus

Bij mij is géén noodbrug geplaatst. Gaat om onder, 4-voudige brug, achterste pijler is verstandskies.

Heb dus alleen 2 noodkronen.

Detail: brug is bij plaatsen al 2x gebroken (nieuw kunststof materiaal). Tandtechniker gaat nu porcelein op metaal maken. Eerst weer 2 weken wachten...
ma, 05/07/2007 - 14:09 Permalink