En ja weer iemand die om hulp vraagt.

Author:
Diabolique
Posted:
di, 04/24/2007 - 17:01
Beste Ls,

Ik heb t volgende, een afgebroken snijtand waar een open onsteking aan de zijkant gekomen is waar troep uitkomt, gelig, push.

Nu ben ik een angstig gemaakt typje, maar toch heb ik(met zweet op me rug) contact gemaakt met 2 tandartsen.

Maar dat kan niet stel op sprong, 2 weken omdat ik geen pijn heb en dus geen spoedgeval ben, werd er gezegt. En dat ik mazzel had dat het open ging. Is dit een slechte tandarts of is dat normaal?

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit zo goed mogelijk houden? bocasan? zout water? peroxide? (en de tandartsafspraak uiteraard,. brrrr)

Alvast bedankt Dia
vV

2 weken is redelijk netjes. Aangezien je geen eigen tandarts hebt blijkbaar maar er geen acute pijnklachten zijn, is dit ook niet iets voor de spoeddienst.

Hoe lang ben je niet geweest??

In principe goed schoonhouden, eventueel spoelen, maar dat hoeft niet met heel heftige middelen, want het echte probleem wordt door het spoelmiddel waarschijnlijk toch niet bereikt. Ik vermoed dat de zenuw dood gegaan is, en dat dat een ontsteking veroorzaakt heeft, die tot uitbarsting gekomen is. Zakt meestal snel weer af (de piek is al geweest), en over 2 weken gewoon de echte oorzaak aanpakken..

succes!
di, 04/24/2007 - 17:27 Permalink
Diabolique

Ik ben al geruime tijd niet geweest,. ik gok zo`n 10 jaar.

Ik zal geen namen noemen, vind ik niet netjes, maar mijn oude tandarts had bijvoorbeeld vroeger de mening (bij een leeftijd van 6/7 jaar) dat een kind zich niet moest aanstellen en dat een verdoving niet hoefde, en tegen een tandarts durf je nooit iets te zeggen. En zo is dat van jong af aan opgebouwde angst (met situaties en angstopbouw) wat resulteerde in een bijna suicidale neiging in de week voor de afspraak, en dat is niet overdreven helaas.

Dus heb ik nu 1 tandarts benaderd in amsterdam, en die kliniek in kerkrade voor de extreem angstige patienten.
Ik ben bang dat ik in de laatste categorie ga vallen, aangezien ik nog wel wat dingen op te knappen heb. Maar we gaan het zien

Kortom, leegdrukken zolang nodig en eventueel spoelen met een bocasan dan maar? better save than sorry?

M.v.g. Dia.

P.s. hartelijk bedankt voor zo`n snelle reactie!!
:smt006
di, 04/24/2007 - 17:54 Permalink
vV

mwoh, snelheid van de reactie komt alleen maar omdat je toevallig net na mijn werktijd gepost hebt...

succes.

o ja, gewoon eerlijk tegen de tandarts zijn voor je angst! als je niets zegt kunnen ze er ook niets mee doen. En duidelijke afspraken maken, dat jij aangeeft wanneer ze moeten stoppen, en dat ze dan ook echt stoppen!
wo, 04/25/2007 - 08:11 Permalink
Diabolique

Zal ik zeer zeker doen. En hoe die ontsteking tot die afspraak verder zelf te behandelen?
Ik neem aan zoals u eerder zei. schoonhouden, leegdrukken, en af en toe spoelen,. u zei niet nodig, maar het kan nooit kwaad neem ik aan.

Zit ik goed als ik zeg dat het een fistel (of zoiets) zou zijn?

De goeie tandarts duurt bijna 4 a 5 weken :cry:
Maar ja, eigen schuld dikke bult he, zeggen ze.

Bedankt alvast.

:smt006
wo, 04/25/2007 - 10:55 Permalink