Ik ben 32 jaar, en al jaren is mijn tandvlees op sommige plaatsen teruggetrokken, waardoor de tandhalzen daar blootliggen. Ik heb er nooit last van, en ga ook elk half jaar naar de tandarts.
Nu merkte ik enkele dagen geleden opeens, dat ik aan twee tanden pijn had bij het poetsen, op de plek van die blootliggende tandhalzen. Echt zo'n zenuwpijn, niet echt prettig. Ik voel het alleen bij het poetsen, niet bij koud, warm of zuur eten en drinken. Net nog een sinaasappel op, en dat kon gewoon.
Ik poets met Colgate sensitive, maar kan ik misschien beter een andere tandpasta nemen? En mijn volgende controle is pas in september, maar als het nu niet overgaat, kan ik dan niet beter eerder gaan? Niet dat ik er echt last van heb, dat poetsen overleef ik wel, maar ik vraag me af of het kwaad kan.
Nu merkte ik enkele dagen geleden opeens, dat ik aan twee tanden pijn had bij het poetsen, op de plek van die blootliggende tandhalzen. Echt zo'n zenuwpijn, niet echt prettig. Ik voel het alleen bij het poetsen, niet bij koud, warm of zuur eten en drinken. Net nog een sinaasappel op, en dat kon gewoon.
Ik poets met Colgate sensitive, maar kan ik misschien beter een andere tandpasta nemen? En mijn volgende controle is pas in september, maar als het nu niet overgaat, kan ik dan niet beter eerder gaan? Niet dat ik er echt last van heb, dat poetsen overleef ik wel, maar ik vraag me af of het kwaad kan.
Als de tandhalzen blootliggen kan dit zenuwprikkeling veroorzaken. De tandpasta die je gebruikt zou dit tegen moeten gaan. Ook Sensodyne helpt vaak goed. Smeer voor het slapen gaan wat extra tandpasta op de blootliggende gedeelten. Als de klachten niet afnemen zou ik toch de tandarts een keer bezoeken. Deze kan de situatie dan nog een keer goed bekijken en de tandhalzen eventueel afdekken met een vernis.
Veel succes ermee,
gr Mignon
Bedankt voor dit advies. Toevallig ben ik, na het lezen van andere berichten op het forum over dit onderwerp, maandag begonnen met Sensodyne gel. En geloof het of niet, ik merk nu al resultaat. Ik poets ermee, en 's avonds smeer ik het op de gevoelige plekken. Ik kan wel zeggen dat de pijn bij het poetsen met zeker 50 % is verminderd. Ik ben dus erg blij!
Groeten, Romy
Gr, Mignon