koorts na bezoek tandarts

Author:
peti
Posted:
di, 04/24/2007 - 20:49
Hoi,

Ik heb vorige week maandag een kies laten trekken, er moest een incissie gemaakt worden, omdat de kies steeds afbrak. De tandarts heeft er een watje in gedaan met medicatie. Afgelopen week had ik constant een vieze smaak, er leek pus uit het gat te komen. Ik had echter geen koorts.

De incissie heelde wel mooi. Vandaag moest ik terug voor controle. Ik heb gemeld van het pus en de vieze smaak, maar hij zei dat het normaal was. Hij heeft wel weer een gaasje met medicijnen in het gat gedaan. Ik vroeg aan de assistente wat het was, zij vertelde medikament tegen ontsteking. Zij is geen nederlandse, evenals de tandarts, en kon me niet in duidelijk nederlands vertellen wat het was. Nu ben ik allergisch voor augmentin en ik slik ook nog medicatie, nl. Depakine en Sertraline. Dit is allemaal bekend bij de tandarts.

Ik ben na het bezoek aan de tandarts even gaan slapen en toen ik wakker werd, voelde ik me ontzettend beroerd, koude rillingen en tintelingen in mijn hele lijf. Koorts gemeten en meer dan 39 gr. C. koorts.

Toen ik wakker werd was het al te laat om terug te gaan, en ook om de huisarts te bellen.

Zou dit een reactie op die medicatie kunnen zijn.

Alvast bedankt voor reacties.

groetjes
Peto
Echelon

Ik ben geen dokter maar ik denk dat je koorts hebt door een infectie (omdat er pus uit het gat komt). Ik denk niet dat het door de medicijnen komt.

Hebben ze je andere antibiotica gegeven dan Augmentin?

Ik zou weer terug gaan naar de tandarts en anders een afspraak maken met je huisarts als je niet bij je tandarts terecht kan.

Ik heb gisteren een kies moeten laten trekken bij de kaakchirurg in de kliniek en ik heb van hem een brochure meegekregen.
Daar stond duidelijk in dat als ik koorts boven de 38,5°C zou krijgen dat ik dan contact moest opnemen.

Ik zou me geen zorgen maken maar gewoon contact opnemen met de huisarts of tandarts.

Sterkte!
di, 04/24/2007 - 22:43 Permalink